Krátko po tom, ako sme informovali o tom, že sa z XiaoMi stala celosvetová trojka, čo bolo tvrdenie založené na informáciách z analytickej firmy IDC sme dostali email.
Email pochádzal z Lenova, ktoré hrdo poznamenalo, že po odkúpení Motoroly sa nerozrástlo len ich portfólio, ale aj celkový počet predaných zariadení. Mnohými prezývaná „Lenorola“ sa tak stala svetovou trojkou.
XiaoMi sa za posledné tri mesiace podarilo predať 18 miliónov kusov zariadení, vďaka čomu sa s 5,6% podielom na trhu umiestnil na treťom mieste, hneď za Samsungom a Apple.
Po včerajšom oficiálnom prevedení Motoroly pod krídla Lenova sa však situácia na prvých troch priečkach mení. Po sčítaní všetkých predaných kusov zariadení sa s 8,7% podielom na trhu zaradil na tretie miesto.
To teda znamená, že trojpercentný podiel Motoroly Lenovu výrazne pomohol. V tabuľke zo včera sa Lenovo do TOP 5 ani nezaradilo, no podľa všetkého mohlo byť približne na šiestom, resp. siedmom mieste. Celkový počet predaných kusov tak nie je známy, no dá sa vydedukovať, že Lenovo predalo približne 16 miliónov zariadení, zatiaľ čo Motorola predala 9,6 miliónov zariadení.
Lenovo momentálne podobne, ako ďalší veľkí výrobcovia zažíva stagnáciu, ktorá vyplynula zo silnej konkurencie zo strany mladších výrobcov, akým je XiaoMi. Motorole sa nedarí o nič lepšie, už štvrtým rokom totiž stráca peniaze.
Zdroj: Lenovo