Úvod Hry RECENZIA: Just Dance Now – Staňte se hvězdou parketu jen pomocí tabletu...

RECENZIA: Just Dance Now – Staňte se hvězdou parketu jen pomocí tabletu a smartphonu

12

Vývojáři z Ubisoftu si pro náruživé tanečníky či milovníky hudby a pohybu připravilo překvapení. V Google Play se totiž objevila nová hra Just Dance Now a zmíněným skupinám, a nejen jim, udělá jistě obrovskou radost.

Jak je poznat již z názvu, Just Dance Now se bude točit kolem tance. A pokud čekáte nějaké bezduché mačkání běžících šipek na displeji vašeho telefonu, nemůžete být od pravdy dál. Novinka z dílny francouzského studia totiž zapojí celé vaše tělo, stejně jak to známe z konzolí. Ale jak to všechno funguje?

Prvním nutným krokem, který vás před hraním Just Dance Now nemine, je nainstalovat si aplikaci do vašeho smartphonu (odkaz najdete pod recenzí). Následně v aplikaci zadáte svůj přibližný věk, odsouhlasíte všeobecné podmínky, vytvoříte si profil (nebo se přihlásíte přes Facebook), pak už jen počkáte až hra stáhne knihovnu s písničkami, a máte napůl vyhráno. Tedy za předpokladu, že jste připojeni k internetu prostřednictvím Wi-Fi nebo mobilní sítě.

Screenshot_2014-09-26-12-09-17 Screenshot_2014-09-26-12-11-03 Screenshot_2014-09-26-12-08-42

K provedení druhého kroku musíte vzít do ruky buď tablet nebo se přesunout k PC nebo notebooku, kde na vás na adrese justdancenow.com čeká webová aplikace. Přihlášení je velice jednoduché. Stačí stisknout tlačítko Play Now, následně zadat do vašeho mobilu číslo „místnosti“, kterou vám webová aplikace vytvoří, a připojit se.

Ocitnete se tak v menu , které lze ovládat jak mobilem, tak prostřednictvím tabletu/PC. Jediným vaším úkolem v menu je vybrat si píseň, na kterou budete tancovat, a stisknout Play. Jak prosté. Poté se podíváte na „příjemnou“ reklamu, která nesmí chybět v žádné hře zdarma, a konečně pokročíte do samotné hry.

ss+(2014-09-26+at+12.45.17) ss+(2014-09-26+at+12.11.41)

Stejně jako u Nintendo Wii na vás nehledí kamera, ale v ruce držíte ovladač, kterým je v tomto případě váš chytrý telefon. Ještě než začnete hrát se však ujistěte, že váš smartphone držíte pevně v pravé ruce tak, abyste nezmáčkli nějaké tlačítko, což hru většinou přeruší. U písní, které jsou určené pro více než jednoho hráče si ještě zvolíte, kterého tanečníka budete napodobovat, a podle nějž vám hra bude udělovat skóre.

Počet hráčů není nijak omezen, hrát můžete s dvaceti kamarády nebo s tisíci lidmi na náměstí

Teď už vám nic nebrání v tom, stát se nejlepším tanečníkem světa, nebo alespoň vašeho obýváku. Tance jsou většinou nápadité, záživné a energické (energičnost jedné z písní málem odnesl i můj Note II, zachránil ho jen postřeh okoukaný z Matrixu), a pokud nejste zvyklí každý den tančit nebo sportovat, možná se i zapotíte. Některé prvky tanců jsou však možná až příliš rychlé a s větším telefonem v ruce možná až nebezpečné.

Výběr písní se dle mého názoru povedl, ve hře tak najdeme současné klubové hity i nejoblíbenější písně našich rodičů. Povedla se také grafická stránka hry, která je prostoupena křiklavými barvami, takže pokračuje v trendu, který nastolily předchozí díly série. Co se týká přesnosti ovládání, nemůžeme čekat zázraky, ale pokud se budete opravdu snažit veškeré pohyby dělat pečlivě, nebudete mít žádný problém.

Pozvat si můžete i vaše kamarády a soutěžit o nejlepšího tanečníka mezi sebou. Počet hráčů není omezen, což tvůrci dokázali na letošním E3, a hrát tak můžete sami, s dvaceti kamarády na oslavě narozenin, nebo třeba s tisíci lidmi na náměstí. A zahrajete si dokonce i na různých platformách, takže kamarádi s iPhony či WP nebudou muset sedět v koutě.

Na obrazovce tabletu nebo PC kromě tanečníků můžete vidět i vaše skóre, které v optimálním případě vyskočí až na pět hvězd, nechybí samozřejmě ani rolující přehled s následujícím prvkem sestavy nebo slova písně. Na smartphonu můžete sledovat vaše skóre, což se hodí například při hře více hráčů. K dispozici je také možnost nahrát video přímo při tančení pomocí DanceCam, a hned ho naservírovat přátelům na váš Facebook.

Screenshot_2014-09-26-12-22-38 Screenshot_2014-09-26-12-29-45 Screenshot_2014-09-26-12-40-48

Nebyla by to hra zdarma, aby v ní nebyly mikrotransakce. V Just Dance Now si můžete zakoupit takzvaný VIP Pass, který vám zpřístupní všechny skladby (ve verzi zdarma je jich jen šest plus jedna bonusová) a odstraní reklamy. VIP Pass lze zakoupit jen na omezenou dobu, na jednu hodinu vás vyjde přibližně na jedno euro, na rok je to kolem padesáti. Pokud si však chcete zařádit s kamarády, bohatě vám bude stačit hodinová, či celodenní verze, kterou lze zakoupit za dvě eura. Nutno dodat, že pokud má VIP Pass alespoň jeden z hráčů, všichni jeho spoluhráči mohou hrát s ním i bez mikrotransakcí.

ss+(2014-09-26+at+12.17.22) ss+(2014-09-26+at+12.39.18)

Konečný verdikt je jasný. Skvělá odreagovačka zdarma, která však dovede rozproudit atmosféru na každé párty. Neotřelé provedení dodává hře na exkluzivitě, dobrý výběr písní zase přiláká široké publikum. Pokud nejste opravdu zarytí odpůrci hudby či tance, Just Dance Now určitě vyzkoušejte. Není nic srandovnějšího než se smát sám sobě, nebo kamarádům, při natřásání zadnicí.