Zatiaľ čo Facebook sa rozhodol investovať miliardy dolárov do spoločnosti Oculus, ktorá vyrába zaujímavý produkt Oculus Rift, Google sa rozhodol, že sa do virtuálnej reality pustí o čosi jednoduchšie.
Na konci konferencie Sundar Pichai ukázal na čom pracovali ich zamestnanci v rámci 20% voľného času, ktorý majú k dispozícii počas svojej pracovnej doby. V Cardboard sa nachádzajú špeciálne šošovky, ktoré zo zariadenia spravia zariadenie s virtuálnou realitou.
Google na stránke projektu vysvetľuje, ako sa snažil vytvoriť príslušenstvo k zariadeniam, ktoré už vlastníme, ktoré by nám umožnilo vyskúšať virtuálnu realitu. Niektoré z prvých funkcií sú tieto:
- Google Earth: Zaleťte tam, kam len chcete
- Sprievodca: Navštívte Versailles s tamojším sprievodcom
- YouTube: Pozrite si populárne YouTube videá na obrovskej obrazovke
- Exponát: Prezrite si kultúrne artefakty z každého uhla
- Photo Sphere: Poobzerajte sa okolo seba vo photo sfére, ktorú ste odfotili
- Paríž: Zajazdite si cez Paríž počas letného dňa
- Veterný deň: Interaktívny príbeh o vetre a čiapke
Z 20% voľného času vznikli projekty ako AdSense a Gmail a preto je pre Google dôležité dodržiavať túto tradíciu aj dnes.
Informoval o tom server The Verge.