Keď spoločnosť Motorola vyrukovala na trh so smartfónom Moto G, technologická verejnosť výrazne spozornela.
Aj keď Motorola Moto G nepatrí medzi najvýkonnejšie zariadenia s najšpičkovejším dizajnom a najdlhšou výdržou batérie, pokiaľ ide o pomer ceny a kvality, Moto G nemá na trhu konkurenta.
Za veľmi priaznivú cenu získate skvele optimalizovaný smartfón a dokáže spotrebiteľom ponúknuť presne to, čo väčšina z nich očakáva.
Nie je to tak dávno, čo mala Motorola výrazné problémy konkurovať ostatným výrobcom a po kúpe spoločnosťou Google došlo k reštrukturalizácii v spoločnosti a prepúšťaní zamestnancov.
Značka, ktorá mimochodom na svet priniesla prvý mobilný telefón (1973) ale aj prvé autorádio (1930) na svete sa začala pod krídlami Google-u opäť stavať na nohy a momentálne je už v rukách čínskeho Lenova (najväčší výrobca počítačov na svete), ktorý musí byť vzhľadom na úspech Moto G ale aj Moto X v USA s kúpou spoločnosti spokojný.
Viceprezident spoločnosti Magnus Ahlqvis:
Indický trh bol a je hnacou silou silou úspechu Motoroly Moto G. Predaj ďaleko presiahol pôvodné očakávania.
Motorola Moto G je skvelý produkt práve pre indický trh, kde spotrebitelia vyhľadávajú práve cenovo dostupné produkty s maximálnou možnou spätnou hodnotou. Silné zastúpenie na indickom trhu však nie je jediný element predaja.
Stratégia spoločnosti bola zameraná najskôr na on-line predaj s výhradnou spoluprácou indického online obchodu Flipkart a až následne prišli na rad ostatní predajcovia, dodávatelia a poprípade operátori. Motorola tak vďaka Moto G zaznamenala najrýchlejší rast tržieb v histórii.
Ako súčasť stratégie predaja v Indii Motorola otvorí v nasledujúcich mesiacoch až 100 walk-in servisných centier, do ktorých môže zákazník prísť s prípadnou poruchou zariadenia. Učinili tak z dôvodu masívneho predaja práve prostredníctvom online priestoru a ako všetci vieme, reklamácia tovaru zakúpeného cez internet býva často ťažký a frustrujúci proces s neistým výsledkom.
Budúcnosť
Motorola aj naďalej plánuje, minimálne v najbližšom polroku spolupracovať s online obchodom Flipkart a plánuje investície do vlastnej servisnej siete a to v dlhodobom horizonte.
Motorola sa ďalej pozerá aj po ostatných partneroch a momentálne rokuje s telekomunikačnými spoločnosťami o akejsi dohode, ktorá by mala uzrieť svetlo sveta v horizonte najbližších šiestich až osemnástich mesiacoch.
Fungovala by podobná stratégia v Európe alebo v USA? Ťažko povedať, možno to však Motorola skúsi. Aspoň dúfajme.
Podobným „online“ spôsobom pristupuje k predaju Nexus zariadení aj Google prostredníctvom obchodu Google Play. Cena týchto zariadení sa dá taktiež označiť ako veľmi priaznivá a aj keď sa smartfóny a tablety s logom „Nexus“ predávajú veľmi dobre, o žiadnych rekordoch nepočuť.
Práve špecifickosť indického trhu je tá pridaná hodnota, ktorá prispela k veľmi úspešnej stratégii spoločnosti Motorola.
V budúcnosti sa pravdepodobne dočkáme podobných krokov aj zo strany iných výrobcov, aj keď je nepravdepodobné, že sa stane online nákup jedinou a výhradnou možnosťou získania produktu.
Prijali by ste aj u nás exkluzívnejšie a lacnejšie zariadenia s rýchlou dostupnosťou, ktoré by však boli dostupné iba online cestou, alebo nedáte dopustiť na kamenné predajne?
zdroj: AA