
Google zverejnil zmenu zmluvných podmienok svojich služieb, ktoré mu umožnia od 11. novembra použiť Vaše zdieľané odporúčania, fotku a meno v reklamách.
Po nasadení novej reklamnej politky do praxe bude Google umožnené zobraziť Vaše odbery, komentáre a +1 ako zdieľané odporúčania a reklamu na rôznych webových stránkách. Nový spôsob reklám bude teda postavený priamo na Vašich odporúčaniach, používajúc Vaše údaje na zlepšenie dôveryhodnosti reklamy.
To napríklad znamená, že Vaše hodnotenia a komentáre k rôznym hudobným dielam, hrám, knihám a iným produktom na Google Play môžu byť zobrazené Vaším priateľom. Taktiež kliknutie na +1 na Google+ bude automaticky znamenať, že danú vec odporúčate všetkým vo Vašich kruhoch. Toto použitie údajov sa ale týka len osôb starších ako 18 rokov, takže nezletilí budú automaticky vyradení.
Google+ sa nikdy netešil tak veľkej obľube, ako jeho konkurencia a takýto krok isto neprispeje k zvýšeniu jeho popularity. Takýto systém reklám však používa aj Facebook, a to už dlhšiu dobu. Ten zobrazuje Vaše „lajky“ na rôzne stránky, produkty a služby, no tie sú zobrazované len v rámci Facebook-u, nie celého webu, ako tomu bude v tomto prípade. Narozdiel od Facebook-u, Google, našťastie, ponúka možnosť odstúpiť od možnosti zobrazovania Vašich údajov v reklamách, ktorú odporúčame podľa vlastného uváženia.
Dajte vedieť aj Vašim priateľom a známym, aby vedeli čo sa potichu chystá priamo pred Vašimi očami, bez toho, aby ste si toho bez upozornenia všimli.
Zdroj: Google via The Verge