Pred niečo vyše rokom Facebook predstavil nový „launcher,“ teda prostredie pre váš Android smartfón a tablet, ktorý sa volal Facebook Home. Jednalo sa o úplné prevzatie kontroly nad tým, čo vidíte, keď zapnete telefón a keď ho používate. V tejto aplikácií bol centrom pozornosti, ako inak, Facebook. Jej cieľom bolo prinútiť milovníkov modrej sociálnej sieti na nej tráviť ešte viac času, než dovtedy. Celý projekt však nakoniec skončil fiaskom.
To nás privádza k pravému dôvodu, prečo sa Facebook rozhodol nanútiť svojim používateľom dve aplikácie, namiesto jednej. Facebook Home, aplikácia, ktorá prevzala kontrolu nad celým zariadením nebola úspešná. Aké ďalšie riešenie je podľa vás logické z pohľadu Facebooku? Vytvorenie väčšieho počtu aplikácií, samozrejme.
„Spoločnosť sa chce poistiť proti úplnému úpadku.“
Facebook tvrdí, že Messenger svojim používateľom nanútil preto, lebo Messenger je rýchlejší a má viac funkcií. Skutočný dôvod je však úplne iný. Ako server Huffington Post uvádza, spoločnosť sa chce poistiť do budúcna proti úplnému úpadku. Len si spomeňte na Myspace, ktorý po príchode Facebooku úplne upadol. Táto služba totiž ponúkala jednu webstránku, kde sústredila všetky svoje ďalšie služby. Facebook sa rozhodol, že sa pokúsi o opačnú stratégiu a všetky svoje služby rozdelí do rôznych aplikácií.
Šéf Facebooku, Mark Zuckerberg, dokonca vytvoril špeciálnu skupinu programátorov s názvom Creative Labs, ktorej úlohou je prísť s novými aplikáciami, ktoré by neskôr mohli ponúknuť svojim používateľom.
Ak vás teda znudí čítanie si statusov vašich známych či neznámych, je dosť veľká šanca, že sa prihlásite do Messengeru či WhatsApp, ktorý taktiež vlastní Facebook, aby ste s nimi komunikovali. Poprípade možno radi využijete Instagram, ktorý je, uhádli ste, taktiež pod krídlami Facebooku.
Čím viac rôznych aplikácií Facebooku používate, tým viac o vás vie. Len nedávno sme sa venovali rôznym oprávneniam, ktoré si vyžaduje len Messenger. Podobný príbeh sa však odohráva aj na ostatných frontoch, ako napríklad v hlavnej aplikácii Facebooku, WhatsApp či Instagrame. A čím viac o vás Facebook vie, tým lepšie dokáže zacieliť reklamu a tým viac zarobí.
Facebook si teda chce v predstihu poistiť svoju budúcnosť, no zatiaľ to nevyzerá tak, že by ľudí omrzelo ťukanie na modrú ikonku, na ktorú majú mnohí sladko-kyslý názor.