Platforma, ktorú v roku 2007 predstavil Apple je od Androidu odlišná. Sú konzervatívni, svojim zákazníkom ponúkajú len pár zariadení. Na druhej strane jej čelí Android, ktorý má zariadení nespočetne veľa a v najnovších verziách ponúka najkvalitnejší softvér v jeho celej histórii.
Niekoľko predstaviteľov Apple má mať vážne obavy z toho, či iPhony budú schopné konkurovať silnému Androidu a jeho zariadeniam.
Na verejnosť sa dostali dokumenty, ktorý bol súčasťou súdneho sporu medzi Apple a Samsungom, pričom vyjadrovať má obavy predstaviteľov Apple z klesajúcich predajov iPhone v porovnaní s jeho konkurenciou.
V dokumente sa okrem iného uvádzali celkom zásadné body, ktoré poodhaľujú to, čo sa deje za oponami najbohatšej firmy sveta.
Apple v dokumente uznáva, že hardvér, ako aj softvérový ekosystém Androidu začína doháňať, resp. predbehol iPhone, pričom sa v ňom ďalej uvádza, že konkurencii sa podarilo vylepšiť hardware, ako aj ekosystém aplikácií a služieb.
„Zákazníci chcú to, čo nemáme“
Apple si ďalej uvedomuje, že drvivá väčšina predaných zariadení je z dvoch skupín. Prvou sú telefóny s veľkým displejom a druhou skupinou sú lacné, resp. cenovo dostupné zariadenia. iPhone nespĺňa ani jedno z týchto kritérií, keďže je relatívne malý a celkom drahý. Aj toto má byť dôvod, prečo sa Apple rozhodol zariskovať a sústrediť sa na väčší iPhone.
Na marketing Samsungu nemá ani Apple. Toto je ďalší bod z dokumentu, ktorý pochádza priamo od Apple. V dokumente síce nebol spomenutý konkrétny výrobca Android zariadení, no vzhľadom na súdny spor a reklamy Samsungu, ktoré jedného času priamo útočili na iPhone a svoju Galaxy S4 nazvali ako „The next big thing,“ je celkom jasné o koho sa jedná. Na strane Samsungu majú byť aj operátori, ktorí často promujú ich zariadenia, čím si ich samozrejme kúpi viac a viac zákazníkov.