Samotné oznámenie sa priamo týkalo českej verzie Alzy aj Heureky, podľa našich zistení však zo slovenskej Heureky taktiež začali miznúť produkty slovenskej Alzy.
Alza si je vedomá, že prvé pozície vo vyhľadávaní sú platené, čo sa im nepáči. Vzhľadom na to, že Heureku kupuje investičná skupina Rockaway, ktorá vlastní aj niektoré vplyvné české eshopy, ako napríklad Mall, CZC.cz, Parfemy.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz, Sperky.cz, Hodinky.cz, Kolonial.cz, Proděti.cz a ďalšie.
„Vyhledávání už neposkytuje běžným zákazníkům tak kvalitní informace, na které byli zvyklí. První pozice jsou placené – vyhrává ten, kdo dá nejvíc. Eshopy ze skupiny Rockaway mohou být Heurekou zvýhodňovány,“ uvádza Alza. Spolu s ich novou iniciatívou spúšťa aj web bezheureky.cz.
Heureka má mať podľa Alzy niekoľko neférových výhod. Okrem iného ide hlavne o problémy so systémom pre priraďovanie reálne uskutočnených nákupov. Alze tiež vadí, že Heureka s obchodmi okato súperí aj na poli Google reklám pre jednotlivé produkty.
„Heureka.cz je nezávislý nákupní rádce a srovnavač cen, který poskytuje stejné služby všem obchodním partnerům. Ze své podstaty je a musí být nezávislým subjektem. Veškeré procesy se řídí Kodexem Heuréky,“ reagoval na oznámenie a krok Alzy pre české médiá riaditeľ Heureky Tomáš Braverman.