Instagram

Pred pár dňami sme vás informovali, že jedna z najpopulárnejších sociálnych sietí Instagram prejde razantnou zmenou. Tá sa však netýka dizajnu ani funkcionality, ale spôsobu zoraďovania príspevkov z účtov, ktoré sledujeme. 

Fotografie boli, resp. ešte stále sú radené chronologicky. To znamená, že si ich môžete na svojej nástenke prezerať v poradí, v akom boli publikované. Takýmto spôsobom ste mali nad príspevkami kontrolu a dostatočný prehľad.

Na Instagrame väčšina ľudí sleduje svojich priateľov a obľúbené stránky napríklad s prírodou alebo zvieratkami. Počet sledovaných stránok pri bežných užívateľoch dosahuje rádovo iba pár stoviek. Príspevky z takéhoto počtu stránok sa dajú s prehľadom odsledovať bez toho, aby vám niečo podstatné uniklo.

Predstavitelia Instagramu však zdieľajú iný názor. Podľa nich, užívateľom Instagramu unikne až 70 % príspevkov, preto sa chystajú zaviesť algoritmus, ktorý bude príspevky radiť podľa ich obľúbenosti a vášho vzťahu k danému prispievateľovi. Ak sa vám tento systém na niečo podobá, správne. Facebook. Ten totižto túto foto-sociálnu sieť vlastní.

Za novým radením príspevkov užívatelia skôr vidia ziskuchtivosť predstaviteľov. Takýto algoritmus umožní lepšie cieliť zobrazovanú reklamu na Instagrame, ktorej je už bez tak požehnane. Lepší marketingový zásah zadávateľov reklamy a úspešné kampane, privedú ešte viac zadávateľov reklamy a tým pádom väčšie príjmy do kasy Facebook-u.

Novinka užívateľov Instagramu pobúrila do takej miery, že sa rozhodli spustiť internetovú petíciu. Tú nájdete na –tejto adrese– a aktuálne sa pod ňu podpísalo už viac ako 150 000 užívateľov. Ak sa vám zmeny nepáčia, samozrejme sa môžete zapojiť aj vy.

insta_reklama

Je otázne, či petícia nejakým spôsobom ovplyvní rozhodnutie o zavedení nového algoritmu pre zobrazovanie obsahu. Každopádne technologickí lídri často hlásajú, ako načúvajú používateľom ich služieb, aby na základe spätnej odozvy dokázali daný produkt vylepšovať. Uvidíme, ako sa predstavitelia Instagramu k petícii postavia.