Úvod Operátori Orange Orange krváca: Stratil zákazníkov a klesol mu zisk

Orange krváca: Stratil zákazníkov a klesol mu zisk

Orange zverejnil svoje výsledky za prvú polovicu tohto roka. Pýši sa miliónmi zákazníkov, vyššou dátovou prevádzkou, ako aj solídnym pokrytím optickej siete.

2

Orange dlhodobo figuruje ako najväčší telekomunikačný operátor na slovenskom trhu. Pravidelne to potvrdzuje rozsiahlymi reportami, v ktorých uvádza samé veľké čísla. Jeden taký report sa do našej redakcie dopracoval aj dnes. Operátor v ňom hovorí o výsledkoch, ktoré sa mu podarilo dosiahnuť v priebehu prvej polovice tohto roka, informoval server TECHBYTE.

Začneme mobilnými hlasovými službami. Tie si v uplynulých šiestich mesiacoch vybralo takmer 22 500 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Naopak, približne 24 000 zákazníkov sa rozhodlo opustiť Orange v prospech iných operátorov. Tento počet však má byť medziročne nižší o 20 percent.

Celkový počet zákazníkov mobilných hlasových služieb sa javí byť dlhodobo stabilizovaný. Ich počet síce medziročne klesol, no len o menej ako polovicu percenta. K 31. júnu Orange evidoval 2,393 milióna aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho viac než 1,8 milióna boli zákazníci mobilných fakturovaných služieb.

Pokiaľ ide o stav mobilnej siete, Orange aj v tomto smere obhajuje pozíciu lídra. Jeho rýchla 4G sieť bola v sledovanom období dostupná pre až 99,1 percenta populácie, čo je ekvivalent 141 miest a 2 262 obcí. Operátor tak zastrešuje najdostupnejšiu sieť na Slovensku.

5G sieť pre vyše 70 % populácie

4G+ sieť s rýchlosťami do 300 Mb/s si potom mohlo vychutnávať 78 percent populácie, zatiaľ čo rýchlosti do 680 Mb/s boli dostupné pre takmer 32 percent populácie Slovenska. Čo sa týka najmodernejšej 5G siete, tá je aktuálne k dispozícii pre 70,3 percenta populácie v 706 mestách a obciach.

5G od Orangeu
5G od Orangeu | Zdroj: Redakcia

Služby fixnej siete dnes môže využívať približne 1,8 milióna domácností, pričom optická sieť je dostupná pre 597 340 domácností v 70 mestách. K optickým službám distribuovaným prostredníctvom partnerských sietí malo prístup 659 737 domácností v 753 mestách a obciach.

Operátor ďalej vykázal vysoké čísla aj v rámci dátovej prevádzky. V medziročnom porovnaní preniesli zákazníci v mobilnej dátovej sieti až o 17,1 percenta viac dát, pričom viac než tretina z celkového objemu (64,46 milióna GB) bolo prenesených cez 5G sieť. To predstavuje viac než 150-percentný medziročný skok.

Výnosy klesli, no len mierne

Na záver ešte pár slov k výnosom. Tie k 31. júnu podľa štandardov IFRS 15 dosiahli 279 miliónov eur, čo reprezentuje medziročný pokles o 2,8 percenta. Mierny prepad bol spôsobený najmä poklesom tržieb z predaja zariadení (– 9 percent) a nerentabilnej tranzitnej prevádzky. Medziročne sa však zvýšili výnosy z predaja maloobchodných služieb, a to o 2,5 percenta na 205 miliónov eur.

Všetky dôležité informácie nájdete zhrnuté v nasledovnej tabuľke:

Finančné ukazovatele (mil. eur)1. polrok 20231. polrok 2024Medziročná zmena
Celkové výnosy286279– 2,8 percenta
Služby226224– 1,1 percenta
Maloobchodné služby200205+ 2,5 percenta
Zariadenia6055– 9 percent
Počty zákazníkov (v tis.)1. polrok 20231. polrok 2024Medziročná zmena
Mobilné služby2 4042 393– 0,4 percenta
Predplatené karty300276– 8,1 percenta
Fakturované služby bez M2M1 8361 829– 0,3 percenta
M2M služby268288+ 7,5 percenta
Pevný internet323324+ 0,5 percenta
Optický internet174191+ 9,8 percenta
DSL internet6460– 5,3 percenta
Fix LTE8573– 14 percent
TV služby191186– 2,9 percenta
Konvergentné služby182182+ 0,3 percenta
Zdroj: Orange