Všeobecná zdravotná poisťovňa na svojom webe varuje poistencov pred nekalými praktikami. V poslednom období zaznamenala zvýšený počet podnetov a upozornení od samotných ľudí.
Podvodníci oslovujú poistencov telefonicky, e-mailom alebo prostredníctvom sociálnych sietí. V niektorých prípadoch neváhajú za klientmi VšZP zájsť aj osobne. Ich zámerom je obalamutiť ľudí na to, aby sa prepoistili.
VšZP upozorňuje poistencov na to, že najčastejšie sa môžu stretnúť s nasledovnými nekalými praktikami, klamstvami a zavádzajúcimi informáciami:
- osoba žiada od klienta osobné údaje, pričom využíva rôzne zámienky;
- podvodník tvrdí, že VšZP má problém so zazmluvnením lekárov a pacient si musí za zdravotnú starostlivosť zaplatiť;
- osoba poskytuje nepravdivé informácie o výške ponúkaných a preplácaných benefitov;
- osoba uvádza, že nebude možné preplatenie prehliadok u lekárov;
- podvodník zavádza informáciami o ukončení funkcie VšZP.
Nenaleťte podvodníkom
Všeobecná zdravotná poisťovňa zdôrazňuje, že od svojich poistencov nikdy nežiada osobné údaje Taktiež je stabilným partnerom na poli zdravotného poistenia, preto by nemali nastať žiadne problémy s platbami. Z toho dôvodu vyzýva svojich klientov k ostražitosti.
V prípade, že ste sa stali obeťou nekalého prepoistenia, môžete sa obrátiť na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Taktiež by ste mali kontaktovať zdravotnú poisťovňu, do ktorej vás podvodník chcel prepoistiť. Keďže išlo o podvod, prihlášky by mala byť neplatná.