Smartfóny značky Nokia, ktorú zastupuje konzorcium HMD Global, si v minulom roku našli cestu k väčšiemu množstvu zákazníkov. Kým v roku 2017 výrobca predal 70 miliónov smartfónov, v roku 2018 to bolo už 80 miliónov smartfónov.
Informuje o tom fínske periodikum Helsingin Sanomat, ktoré približuje hospodárske výsledky výrobcu smartfónov Nokia za posledný fiškálny rok. Dobrou správou je, že tržby rástli. Dosiahli úroveň 2,4 miliardy EUR.
Výrobca však prehĺbil stratu. Tá sa zvýšila zo 65 miliónov EUR na 189 miliónov EUR. Jeden z hlavných predstaviteľov HMD Global Juho Sarvikas vysvetľuje, že sa pod markantnejšiu stratu podpísali investície do výroby a logistiky, ale aj do výskumu a vývoja.
Značka Nokia sa podľa neho stále rozvíja a dané investície sú potrebné pre jej budúce napredovanie. Medzi najdôležitejšie trhy výrobcu patrí Európa, Blízky východ, severná Afrika a Rusko.
Nokia môže v tomto roku ďalej rásť aj vďaka americkému trhu. Od januára predávajú smartfóny Nokia poprední americkí operátori. Predaj smartfónov prostredníctvom operátorov je v zámorí medzi zákazníkmi veľmi obľúbený.
Nokia má v pláne ešte tento rok priniesť na trh nové smartfóny. Predstaví ich na podujatí IFA, ktoré sa koná koncom tohto týždňa v nemeckom Berlíne. Obzvlášť sme zvedaví na aktualizovanú vlajkovú loď Nokia 9.1 PureView.
Tak ako ostatné zariadenia z portfólia, aj najnovšie kúsky bude poháňať čistý operačný systém Android.
Smartfóny Nokia sú vďaka nemu rýchle, spoľahlivé a hlavne pravidelne aktualizované. Podľa skúmania analytikov z agentúry Counterpoint má Nokia dokonca najlepšie aktualizačné renomé z pomedzi hlavných výrobcov smartfónov, ak nepočítame spoločnosť Google, samozrejme.