Značka Nokia sa vrátila späť do mobilného sveta v roku 2017 pod riadením fínskeho konzorcia HMD Global, ktoré je za celé portfólio a smerovanie značky zodpovedné.
Smartfóny Nokia síce ani zďaleka neohrozujú vedúce pozície značiek v mobilnom priemysle, sú však vydarené a žijú si vo svojej vlastnej kategórii. Výrobca má v ponuke niekoľko modelov, ktoré zastupujú ako najnižšiu cenovú úroveň, tak strednú triedu a prémiovejší segment.
Pre spotrebiteľov nie je lákavá len ikonická značka, ale aj pomerne priateľská cena zariadení a čistý operačný systém Android s rýchlym, stabilným a jednoduchým používaním. Z tohto prevedenia zariadenia ťažia aj v prípade aktualizácií, ktoré sú pravidelné, rýchle a neobchádzajú ani staršie a menej výkonné modely.
Smartfóny Nokia sú pomenované číselne, čo však nie je zrovna ideálne, priznáva výrobca v správe pre server gadgets.ndtv.com. Systém označovania je skôr neprehľadný ako úplne jasný. Veľa užívateľov napríklad nevie, že je rozdiel medzi Nokiou 8 a Nokiou 8.1.
Je však dobrou správou, že si to vedenie HMD Global uvedomuje. Problém s pomenovaním chce riešiť v rámci firemnej stratégie. V budúcnosti by sme tak mali vidieť Nokie s novými jednoznačnejšími a prehľadnejšími označeniami.