Komplikácie giganta Huawei sa dostali až do bodu, kedy spotrebitelia začínajú strácať záujem o jeho mobilné telefóny. Tvrdé opatrenia zo strany Spojených štátov amerických ho tak môžu postupom času pripraviť o značnú časť zárobkov z predaja.
Naznačujú to čerstvo zverejnené čísla od online služby PriceSpy, ktorá je zameraná na porovnávanie cien spotrebnej elektroniky. Na novinku upozornil web GSMArena aj Reuters.
Spomínaná služba zaznamenala počas uplynulých dní značný pokles popularity smartfónov so značkou Huawei. Potenciálnych zákazníkov totiž začali po novom zaujímať konkurenčné produkty od iných výrobcov z mobilného priemyslu. Predovšetkým z dielne spoločnosti Samsung a Xiaomi.
Dáta zahŕňajú spotrebiteľov zo Spojeného kráľovstva, Fínska, Francúzska, Švédska, Írska, Nového Zélandu, Talianska a Nórska.
Čo sa týka konkrétnych čísiel, prekliky na smartfóny od juhokórejského giganta porástli po ohlásení zákazu o 13 percent, zatiaľ čo si prekliky na smartfóny od čínskeho jabĺčka polepšili až o 19 percent. Spomínaná popularita vraj klesla z globálneho uhla pohľadu približne o 26 percent.
Huawei handsets are drawing fewer clicks from online shoppers since the United States blacklisted the Chinese telecom company, according to PriceSpy, a product comparison site that attracts an average of 14 million visitors per month. ? https://t.co/JXAzUsAV2F
— PriceSpy UK (@PriceSpyUK) 24. mája 2019
Ak bude tento trend pokračovať i naďalej, Huawei nečaká nič dobré. Jeho vlastný operačný systém dokončia až začiatkom roka 2020 a nová obchodná dohoda medzi USA a Čínou je zatiaľ v nedohľadne. Pokiaľ by sa ale obe krajiny predsa len dohodli, výrobca opäť nadobudne prístup k službám Google, bez ktorých nemá k dispozícii plnohodnotný Android.
Naznačil to prezident Donald Trump s jeho nedávnym vyhlásením, kde okrem iného označil čínskeho giganta za „veľmi nebezpečného“. Existuje tu teda šanca, že plán B nebude nakoniec vôbec potrebný.