Výsledky mobilnej divízie spoločnosti Sony neboli v posledných rokoch zrovna ružové. Výrobca sa rozhodol prevádzku zefektívniť a pripravil zmeny v internej štruktúre spoločnosti.
Mobilná divízia už nie je od 1. apríla samostatná. Spojila sa s oddeleniami vyvíjajúcimi audio produkty, televízie, fotoaparáty a kamery do jednej veľkej skupiny nazvanej Electronics Products and Solutions.
Sony okrem toho z mobilnej divízie prepustí časť zamestnancov, čo taktiež prispeje k zníženiu prevádzkových nákladov. To, že sa mobilným telefónom značky Sony na trhu nedarí, dokazujú aj čerstvé čísla, ktoré publikoval Xperia Blog.
Medziročný pokles tržieb z predaja smartfónov klesol o 31 percent. V minulom roku k zákazníkom poputovalo 6,5 milióna smartfónov Sony Xperia, čo je viac ako o polovicu menej v porovnaní s predchádzajúcim rokom 2017. Vtedy výrobca zaznamenal predaj na úrovni 13,5 milióna kusov.
V poslednom štvrťroku 2018 spoločnosť predala len 1,1 milióna smartfónov, čo je najnižšie číslo v histórii výrobcu. Vyhliadky pre tento rok nie sú iné. Spoločnosť plánuje predať iba 5 miliónov smartfónov.
Popri opatreniach spomenutých vyššie, Sony zastaví výrobu smartfónov vo fabrike v Pekingu. Opustila trh v Strednej a Južnej Amerike, ako aj na Strednom východe. Svoje snaženie zacieli na „dôležitejšie“ trhy, menovite Áziu, Japonsko a Európu.
[irp posts=“66071″ ]
K zisku by sa mala spoločnosť podľa plánov prepracovať niekedy na prelome rokov 2020 a 2021. Okrem efektívnejšej prevádzky k tomu bude potrebovať žiadaný produkt. Nádeje sa vkladajú aj do najnovšieho vlajkového modelu Sony Xperia 1, ktorá inak pôsobí veľmi dobre.
Či Sony zvládne bitku o svoje miesto na trhu, uvidíme až niekedy v budúcnosti. Situáciu budeme sledovať.