Obchodný model spoločnosti Xiaomi v oblasti inteligentných mobilných telefónov stojí hlavne na cenovej dostupnosti. To je síce výhodné pre konečných spotrebiteľov, spoločnosť samotná ale zarába menej.
Marža výrobcu Xiaomi má len malý, niekoľko percentný podiel z celkovej ceny zariadenia. Príjmy si výrobca kompenzuje reklamou, ktorá sa zobrazuje v užívateľskom prostredí MIUI.
Keďže sú smartfóny tejto značky lacné, predávajú sa v relatívne veľkom počte a reklama sa tak dostane k podstatnej časti publika. Asi netreba pripomínať, že zobrazovaná reklama nie je zrovna to, čo si užívatelia želajú.
Xiaomi to s reklamnými oznámeniami príliš nepreháňa, no predsa len existovali typy pútačov, ktoré jednoducho liezli na nervy. Generálny riaditeľ Lei Jun najnovšie potvrdil, že odstránia z prostredia MIUI tie reklamy, ktoré výraznejšie ovplyvňujú zážitok z užívania zariadenia.
Okrem toho zmiznú reklamy s vulgárnou tematikou. Doteraz sme o nich nevedeli, podľa správy však asi existovali. Samozrejme, šikovnejší technologickí nadšenci vedia, ako sa reklám zbaviť úplne.
V nastaveniach smartfónu stačí vypnúť nastavenie pre odporúčané reklamy a deaktivovať kľúčovú aplikáciu MSA.
Vlastníkov smartfónov Xiaomi čaká v najbližších týždňoch a mesiacoch aktualizácia na novú verziu používateľského rozhrania MIUI 11. Kedy presne bude update dostupný zatiaľ nevieme. Informácie o hlavných vylepšeniach a zoznam kompatibilných zariadení už ale známy je.