Úvod Operátori Orange VÝSLEDKY: Spokojnosť s operátormi – ORANGE

VÝSLEDKY: Spokojnosť s operátormi – ORANGE

5

Pred niekoľkými dňami sme vás požiadali, aby ste vyplnili dotazník týkajúci sa spokojnosti so svojimi operátormi. Do veľkej, koncoročnej ankety sa vás za tak krátky čas zapojilo skutočne neúrekom, cez 1 500, a tak je čas pozrieť sa na to, čo na našich operátorov hovoríte.

Začnime hneď najväčším z našich operátorov, Orangeom. Všetky otázky v dotazníku AndroidPortal.sk sú rovnaké pre všetkých operátorov, aby sme to vedeli pekne porovnať.

Využívate hlavne paušál, s pokrytím ste veľmi spokojní

Zaujímavou štatistikou je hneď na začiatku fakt, že až 88,1 % si pri Orange platí niektorý z paušálov. Len 8,1 % pritom využíva predplatenku.

Mnohí z vás sú pritom s celkovou dostupnosťou služieb (signál), veľmi spokojní. Bez akýchkoľvek výhrad je 18,4 %, veľmi spokojných vás je 61,9 %. Slušné čísla, na ktoré môže byť Orange veľmi hrdý.

Mobilný internet: Slabé dáta, vynikajúca rýchlosť

Zaujímala nás aj otázka týkajúca sa mobilného internetu, ktorý sa pomaly ale isto stáva najvyužívanejšou časťou ponuky každého operátora. Pri Orange je to akýsi sladkokyslý mix.

Na jednej strane chválite rýchlosťou, akou dáta lietajú, na druhej strane kritizujete dátovú ponuku. S ponukou mobilného internetu je spokojných len 10,9 %. Toto je jednoznačne oblasť, v ktorej by mal Orange pridať.

Cena a zariadenia: Vcelku dobré, no s priestorom na vylepšenie

Pri výbere operátora určite zaváži aj cena, za ktorú svoje služby ponúka. S cenovou politikou je úplne spokojných len 8,6 % z vás. Oveľa viac, 65,7 % sa s cenami naučilo žiť a pre 25,8 % sú ceny Orangeu tak vysoké, že zvažujú, že odídu.

Podobný príbeh sa týka aj ponuky zariadení. Drvivá väčšina z vás je spokojná, aj keď s miernymi výhradami. Presne 29 % si zas myslí, že je ponuka príliš slabá.

Starostlivosť o zákazníka: Len si robia svoju prácu

Každá firma, nemusí pritom ísť len o operátora, by mala dbať aj na zákaznícky servis. V Orange sa väčšina z vás cíti tak, že si len robia svoju prácu a nič extra vám neponúknu. Je však pozitívne vidieť, že 24,7 % z vás označilo, že pre vás spravili aj viac, než museli. Na druhú stranu, v 17,4 % prípadoch vám nepomohli a odporúčate im, aby sa výrazne zlepšili.

Orange a jeho cenník sú ako jedna – fakt veľmi dlhá – telenovela. Doplňujúce informácie k paušálom zaplnili niekoľko desiatok strán, ktoré prečítať by bola práca na niekoľko večerov. Vyzerá to však tak, že v cenníku sa vyznáte. Až 74 % z vás sa v ňom buď vyzná bez problémov alebo s menšími ťažkosťami.

Lojalita: Chystáte sa v Orange ostať?

Drvivá väčšina odpovedala, že áno, aj keď pri vyše tretine padol dôraz na to, že ešte pár vecí musíte zvážiť. Od operátora chce určite odísť 14,4 %, výrazne naklonení k odchodu je 22 %.

Čo vylepšiť: Takmer jednotná odpoveď

Na konci ankety sme vám dali možnosť napísať nám, čo by ste si od Orangeu priali do budúceho roka. Okrem zníženia cien za služby a rozšírenia pokrytia sa takmer všetci, ktorí vyplnili dotazník zhodli na tom, že by Orange mohol pridať dáta, a to aj pri nižších programoch. Nuž, žijeme v druhom desaťročí 21. storočia, dáta by mali byť základom.