Ešte v júni sme informovali, že spoločnosť Google pristúpi od začiatku roka 2018 k blokovaniu nevhodných reklám pri prehliadaní webu prostredníctvom prehliadača Chrome.
Začiatok roka 2018 nebol príliš presnou indíciou, čo sa teraz mení. Spoločnosť Google potvrdila, že blokovanie reklám v prehliadači Chrome bude aktívne od 15. februára 2018. O čo presne ide?
Chrome bude blokovať iba tú reklamu, ktorá je nevhodná, poprípade agresívne sa zobrazujúca. Štandardy stanovila v spolupráci s partnermi Koalícia pre lepšie reklamy, ktorej sa stal Google členom.
Členmi koalície sú tiež spoločnosti ako Microsoft, Reuters, Facebook a ďalší významní hráči online biznisu.
Prehliadač Chrome bude blokovať nevhodné reklamy na oboch majoritných platformách, na desktopoch a na mobilných zariadeniach. V prípade desktopov od 15. februára neuvidíte pop-up okná, reklamné videá, ktoré sa prehrávajú automaticky aj so zvukom, či obrovské bannery, ktoré sa dajú zavrieť iba s ťažkosťou.
V prípade mobilných zariadení už neuvidíme reklamy, ktoré sa pohybovali po obrazovke spolu s posúvaním obsahu, reklamy, ktoré sa otvárali na nových kartách, spúšťali vibrácie alebo zvuk a ďalšie podobne ladené propagačné metódy.
Príklady nevhodnej reklamy aj v grafickej podobe nájdete TU, na oficiálnej stránke Koalície pre lepšie reklamy. V jednoduchosti by sa dala iniciatíva opísať tak, že Google zablokuje reklamy, ktoré je náročné ignorovať, prehliadnuť alebo sú výsostne nepríjemné.