Obľúbená alternatíva tradičným taxi službám menom Uber zavádza aj v našom regióne dôležité novinky. Tie majú zvýšiť bezpečnosť, flexibilitu a efektívnosť poskytovaných služieb.
Predstavené novinky cielia hlavne na vodičov služby Uber a boli navrhnuté s ich spoluprácou. Dotýkajú sa ale aj zákazníkov, ktorí služby Uberu využívajú v Bratislave a v jej okolí.
Ak sa Uberom vozíte aj vy ako zákazníci, pripravte sa na tieto zmeny.
V aplikácii Uber po novom nájdete in-app chat, možnosť komunikovať priamo s vodičom prostredníctvom textových správ. Dohodnete sa napríklad na presnom mieste vyzdvihnutia v neznámej oblasti alebo vodiča upozorníte na neočakávané komplikácie.
Aplikácia vodičovi prečíta správu pomocou funkcie prevodu textu na reč. Ten sa tak môže plne venovať riadeniu vozidla. Ak vodičovi napíšete: „stretneme sa o ulicu ďalej“, bude o tom informovaný. O In-app chate v aplikácii Uber sme podrobnejšie informovali v priebehu augusta.
Uber skracuje dobu pre bezplatné zrušenie jazdy z piatich minút na minúty dve po potvrdení objednávky. Podľa štatistík Uberu viac ako 60 percent zákazníkov zruší jazdu práve v prvých dvoch minútach od potvrdenia.
Ak ale bude vodič Uberu meškať päť a viac minút oproti pôvodnému odhadovanému času, jazdu môžete zrušiť bez poplatku kedykoľvek pred príchodom vodiča.
Dvojminútový limit sa uplatňuje aj pri čakaní. Pokiaľ bude na vás vodič čakať viac ako dve minúty, priplatíte si. Výška poplatku nebola špecifikovaná. Predpokladáme, že nepôjde o likvidačnú sumu.
Je možné, že Uber pri nej zohľadní dĺžku trasy či podmienky v premávke. Niečo podobné zákazníkov stretáva pri dopravne špičke, kedy si Uber účtuje viac. Napríklad 1,6 alebo 2,2-násobné cestovné.
Aj v tomto prípade platí, že väčšina jázd sa stíha uskutočniť v preferovanom dvojminútovom časovom limite. Len v 15-tich percentách prípadov vodiči čakajú dlhšie ako päť minút.
Všetky novinky platia od pondelka, 20. novembra 2018 a viac podrobností nájdete na oficiálnom blogu služby Uber na adrese uber.com/sk/newsroom.