Spoločnosť Google sa podľa najnovších správ chystá spustiť program Made for Google, ktorý bude určený pre výrobcov príslušenstva tretích strán. Pokiaľ títo výrobcovia splnia určité požiadavky, budú môcť svoje produkty označovať nálepkou vyrobené pre Google.
Veľa podrobností zatiaľ známych nie je. Podľa všetkého ale program cieli na príslušenstvo, ktoré je spojené s konektorom USB typ C. Nabíjačky, externé batérie, slúchadlá a iné doplnky k mobilným zariadeniam by mali spĺňať isté kvality a štandardy.
Program by mohol fungovať nasledovne. Výrobcovia tretích strán získajú prístup k nástrojom, dokumentácii a technickým špecifikáciám spoločnosti Google, podľa ktorých vyrobia to či ono príslušenstvo.
Ak Google následne vyhodnotí, že dané produkty spĺňajú ním nastolené požiadavky, dovolí výrobcovi príslušenstva používať značku Made for Google.
Vychádzame z programu MFi (Made for i) spoločnosti Apple, kde sa mohol Google inšpirovať. V rámci certifikačného procesu spoločnosti Apple môžu produkty výrobcov tretích strán používať logo Apple.
Ak niekto napríklad vyrobí slúchadlá, ktoré splnili požiadavky spoločnosti Apple, výrobca ich kredit vylepší logom spoločnosti Apple a poprípade propagáciou, že sú oficiálne kompatibilné so zariadeniami Apple.
Výrobcovia následne za každé predané certifikované zariadenie zaplatili spoločnosti Apple akýsi licenčný poplatok. Spoločnosť Apple ale túto prax zrušila a certifikovaní výrobcovia tretích strán v súčasnosti Apple naplatia nič.
Made for Google
Program Made for Google pomôže spoločnosti Google zvýšiť povedomie o značke a ich produktoch. Na mysli máme hlavne nové smartfóny Google Pixel 2 a Google Pixel 2 XL, ktoré budú oficiálne predstavené zajtra (4. okt. 2017).
Google v minulom roku pochoval líniu Nexus zariadení a nahradil ju sériou Pixel. S Pixel smartfónmi má spoločnosť ambicióznejšie trhové plány. Pixel od Google je niečo ako iPhone od Apple.
Vývoj a návrh hardvéru a softvéru pokrýva priamo materská spoločnosť Google. Internetový gigant by chcel urobiť z Pixel zariadení kľúčových hráčov trhu. Ide však o dlhodobý cieľ.