Využiteľnosť inteligentných mobilných telefónov je podmienená aplikáciami a hrami, ktoré užívatelia zbožňujú. Čím viac kvalitných aplikácií v obchodoch nájdeme, tým lepšie.
Analytický server App Annie sa pozrel na využívanie aplikácií oboch najpoužívanejších mobilných platforiem, pričom sa zameral na nedávny tretí štvrťrok 2017. Počet stiahnutí vzrástol ako v obchode Apple App Store, tak v Google Play.
Google Play však zaznamenal rekordnejší nárast počtu stiahnutí, o čo sa postarali užívatelia z juhovýchodnej Ázie a Indie. Z oboch obchodov, App Store aj Google Play, sa počas tretieho štvrťroku stiahlo spolu približne 26 miliárd aplikácií a hier.
Ide pritom o počiatočné stiahnutia. Údaj neodráža reinštalácie už stiahnutých aplikácií a hier, alebo ich aktualizácie. Pokiaľ by sme zohľadnili aj tieto interakcie, oba obchody by zaznamenali 3-násobný nárast počtu stiahnutí v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Užívatelia za hry a aplikácie pre obe platformy minuli dovedna 17 miliárd dolárov. Apple App Store je z hľadiska ziskovosti na tom lepšie ako Google Play. Takmer dvojnásobne. Zaujímavý je čas, ktorý užívatelia trávia v aplikáciách a hrách pre Android.
Počas tretieho kvartálu 2017 užívatelia strávili v Android aplikáciách a hrách spolu 325 miliárd hodín, čo je markantný nárast o 40 percent. Aj v tomto prípade sa o povýšenie postarali užívatelia z juhovýchodnej Ázie a Indie.
V treťom štvrťroku 2017 ale nerástli iba spotrebiteľské výdavky, užívateľský čas a počty stiahnutí aplikácií a hier. Predalo sa aj viac smartfónov, pričom ich priemerná cena vzrástla o 7 percent v kontraste s rovnakým obdobím minulého roka. Detaily nájdete v minulom článku.