Inteligentné vysávače sú skvelá vec. Sami sa vedia zapnúť, povysávajú a ešte sa aj vrátia tam, kde začali. Vy pritom nemusíte pohnúť ani prstom. Takéto vysávače fungujú na základe rôznych senzorov, ako napríklad laserového snímača či kamery s nízkym rozlíšením.
Vďaka nim sa učia, kam môžu a kam naopak nemôžu ísť. Optimalizujú tak svoju trasu, aby nevynechali ani jedno miesto a zároveň neskúšali vojsť tam, kam sa nemajú šancu zmestiť. Vysávače si tak dokážu zostaviť presnú mapu bytu so všetkými miestnosťami, ktoré povysávali. V mape sa dokonca nachádza presná poloha nábytku, informácie o povrchoch a taktiež aj miesta, ktoré sú najviac znečistené. Spoločnosť Roomba tieto informácie plánuje predávať tretím stranám.
Hlavným partnerom Roomba by mal byť Amazon, ktorý by chcel využiť informácie z inteligentných vysávačov pre optimalizáciu svojho inteligentného reproduktoru, Echo. Nastaviť reproduktor a mikrofóny tak, aby fungoval čo najlepšie v každom priestore nie je jednoduché. Črtá sa tu však aj možnosť využitia dát v presnejšom zacielení reklám. Predsa len, robot veľmi dobre vie čo máte doma, a tak vie tieto informácie posunúť rôznym predajcom.
Inteligentný vysávač v žiadnom prípade nie je jediný nástroj, ktorý by zdieľal dáta o tom kde sa pohybujeme čo robíme a čo vlastníme. Podobne fungujú napríklad naše smartfóny, ktoré zaznamenávajú každý jeden náš krok.