Nedostupnosť služieb O2 v roamingu a volaniach do zahraničia spôsobená poruchou na strane dodávateľa, spoločnosti CETIN, sa dnes dopoludnia podarilo odstrániť. Technické analýzy potvrdili, že výpadok bol spôsobený softwarovou chybou na komunikačných uzloch spoločnosti CETIN zabezpečujúcich medzinárodné spojenie.
Výpadok trval približne od utorka popoludnia, pričom volania do zahraničia sa podarilo obnoviť už v stredu vo večerných hodinách. „Počas dnešnej noci sa postupne obnovovali aj služby v roamingu. Tím našich špecialistov bol v plnom nasadení u nás aj na strane dodávateľa. V tejto chvíli by mali byť všetky služby opätovne dostupné. Prevádzku neprestajne monitorujeme,“ upresnila hovorkyňa O2 Tereza Molnár.
„Uvedomujeme si nepríjemnosť situácie, ktorú našim zákazníkom spôsobil výpadok služieb. Úprimne nás to mrzí a zákazníkom sa veľmi ospravedlňujeme. Všetkým dotknutým zákazníkom poskytneme kompenzáciu, o ktorej ich budeme v priebehu zajtrajšieho dňa informovať,“ doplnila Tereza Molnár.
Výpadkom roamingu bolo zasiahnutých okolo 100 tisíc zákazníkov O2, ktorí sa v tomto čase nachádzali v zahraničí. O2 bude všetkých dotknutých zákazníkov kompenzovať.