Svet je v prvom štvrťroku 2017 opäť o niečo chudobnejší, čo sa predaja tabletov týka. Ich celosvetový predaj medziročne poklesol o 8,5 %.
V segmente tabletov sa celkovo predalo len 36,2 milióna kusov zariadení, a to bez ohľadu na ich značku alebo model.
Spoločnosť International Data Corporation hovorí o dvoch kategóriách tabletov. Prvou sú tzv. odpojiteľné 2v1 zariadenia, pri ktorých je možné telo s displejom oddeliť od klávesnice.
Druhou kategóriou sú čistokrvné tablety, primárne určené len pre dotykovú interakciu.
Od roku 2014 ich predaj permanentne klesá. Tablety vytláčajú z trhu smartfóny, ktoré sú stále dokonalejšie a pohodlne pokryjú takmer všetky potreby používateľov.
RECENZIA Lenovo Yoga Book – spojenie 2v1, ktoré dáva zmysel
Zároveň ide o primárne zariadenia, zatiaľ čo tablety majú skôr status sekundárnych zariadení. Investovať napríklad 400 eur do smartfónu a následne ďalších niekoľko stoviek do prémiového tabletu nie je väčšine zrovna po chuti.
Oddeliteľné tablety zároveň nahrádzajú konvertibilné počítače s obrazovkou, ktorú môžete preklopiť v 360 stupňovom režime. Ide o produktívnejšie a využiteľnejšie riešenie, ktoré dnes už ani nie je drahé.
Výrobcovia
Podľa IDC, pokles zaznamenal takmer každý výrobca. Kráľom v segmente tabletov je stále Apple, aj keď sa ho dotkol 13-percentný medziročný pokles. Predaje tabletov Apple klesajú už trinástym štvrťrokom po sebe.
Druhá priečka patrí Samsungu. Pokles predaja jeho tabletov je miernejší a patrí mu číslo -1,1%.
4K VIDEO recenzia Samsung Galaxy Tab S3
Svetlou výnimkou je tretí Huawei. Kým v prvom štvrťroku 2016 dodal 2 milióny kusov tabletov, v Q1 2017 to bolo už 2,7 milióna kusov. Jeho predaj tak stúpol o slušných 31,7 %.
Štvrté a piate miesto obsadili Amazon a Lenovo. Amazonu nepomohla ani agresívna cenová stratégia, ktorú aplikoval pre svoje tablety Kindle Fire. Na trhu stratili 1,8 %.
Lenovo na tom nie je o nič lepšie. Širšie portfólio tabletov pokleslo v predajoch o 3,8 %.