Čínska spoločnosť LeEco sa dostala do povedomia hlavne vďaka výkonným a cenovo dostupnejším smartfónom a na domácom trhu rezonujú aj jej inteligentné televízory či iná spotrebná elektronika.
Výrobcovi LeEco sa tiež zapáčili výkonné elektromobily, kedže je hlavným investorom v začínajúcej spoločnosti Faraday Future. O ich pripravovanom elektromobile FF 91 s výkonom viac ako 1000 konských síl sme už informovali.
Úspechy na domácom trhu spoločnosť LeEco posilnili a celkom odvážne sa rozhodla vstúpiť na náročný americký trh. Pôvodné pozitívne vyhliadky sa však nepodarilo naplniť.
LeEco odkladá ďalšie rozšírenie dostupnosti produktov na americkom trhu a prepúšťa viac ako polovicu zamestnancov. O prácu príde presne 325 ľudí, ktorí pôsobia v americkom meste San Diego.
Vzhľadom na aktuálne prepúšťanie a nepriaznivú finančnú situáciu nemôžeme očakávať predstavenie žiadneho nového produktu. Aspoň nie v najbližšej dobe.
RECENZIA LeEco Le Max 2: Vstupujeme do sveta USB C zvuku
LeEco vstúpilo na americký trh rýchlo a bez potrebných skúseností. Spoločnosť neinvestovala veľa času a prostriedkov do spoznávania amerického trhu a o budovaní povedomia o značke ani hovoriť nemusíme. Následný predaj produktov bol v podstate stávkou na náhodu.
Americký trh je presýtený smartfónmi, pričom je množstvo Američanov lojálnych k svojej obľúbenej značke, resp. výrobcovi smartfónov. Ani príťažlivý pomer ceny voči výbave nemusí zákazníkov presvedčiť o kúpe. Nedôvera k neznámej a mladej spoločnosti je prirodzená.
LeEco sa ale nevzdáva. Čaká ho reštrukturalizácia spoločnosti a ekonomické rezervy navýšila predajom pozemkov v blízkosti Silicon Valley, kde mala pôvodne vyrásť ich nová centrála. Z vedenia spoločnosti zároveň odišiel jej generálny riaditeľ.
Nové vedenie spoločnosti teraz hľadá investorov, ktorí by jej pomohli postaviť sa na nohy. Nový koncept napríklad smeruje k produkcii digitálneho obsahu a produktov pre čínsky hovoriacich obyvateľov USA.
V minulosti sa tiež hovorilo o expanzii na americký trh spoločnosti Xiaomi. Tá ju odložila na neurčito, na čo mala určite dobrý dôvod. Pri pohľade na LeEco Xiaomi učinilo istotne dobré rozhodnutie.
Medzi americkým a čínskym trhom sú obrovské rozdiely a úspech na jednom trhu automaticky nesymbolizuje úspech aj na ďalšom trhu.