Nie je žiadnym tajomstvom, že trhu s OLED panelmi určenými pre mobilné zariadenia dominuje Samsung. Jeho zobrazovacia technológia je na vysokej úrovni, čo už ocenil nejeden používateľ.
Samsungu sa ale črtá poriadne silná konkurencia, navyše z rovnakej krajiny pôvodu. Divízia LG Display plánuje ku koncu tohto roka spustiť masovú produkciu malých a stredne veľkých OLED displejov pre smartfóny. Informácie priniesol renomovaný ekonomický portál Business Korea.
OLED technológia nie spoločnosti LG cudzia. Už dlhšie experimentuje s ohybnými OLED panelmi a nakoniec ju nájdeme v popredných inteligentných televízoroch tohto výrobcu. Naposledy LG zaujalo na podujatí CES 2017 OLED televízorom, ktorý je hrubý len 2,57 milimetra. Išlo o model LG Signature 4K OLED W.
OLED displeje, presnejšie P-OLED displeje (plastic organic light-emitting diode) z divízie LG Display poputujú do dielní rôznych čínskych výrobcov smartfónov. Udeje sa tak na konci roka a zo začiatku len v malých dávkach.
Samsung
Masová produkcia LG Display nebude ani zďaleka tak masová ako v prípade Samsungu. Analytici z IHS avizovali, že Samsung ovláda 97,7-percentný podiel trhu s malými a stredne veľkými OLED panelmi.
Samsung navyše získal prestížneho klienta. Divízia Samsung Display bude exkluzívnym dodávateľom pre Apple a jeho iPhone 8. Apple si objednalo až 70 miliónov OLED displejov, ktoré sa budú vynímať na prednej strane nových iPhone zariadení.
Konkurencia?
Niekedy v budúcnosti určite. Okresať vrcholové postavenie Samsungu v segmente OLED displejov pre smartfóny bude nesmierne náročné. Rastúci OLED trend si uvedomuje aj Google.
Internetový gigant mal predhodiť divízii LG Display investičnú ponuku vo výške 880 miliónov dolárov. Investícia by smerovala priamo do výroby OLED panelov, čím by si Google zabezpečil OLED obrazovky pre budúce Google Pixel smartfóny.
LG síce zatiaľ ponuku nepotvrdilo, no analytici majú v problematike jasno. Podľa niektorých má dokonca ísť o strategické partnerstvo. Ponuka od Google môže byť práve tá, ktorá sa neodmieta.
Zdravá konkurencia by bola určite vítaná a ťažili by z nej hlavne koneční spotrebitelia. Je vo všeobecnosti známe, že konkurenčné prostredie prospieva inováciám a priateľskejším konečným cenám produktov.