Najväčší americký športový sviatok a.k.a. Superbowl tento rok odštartoval už svoj 51. ročník. Superbowl nie je známy len vďaka vrcholovým športovým výkonom, ale aj komerčnými vsuvkami.
Reklamný čas, ktorý si môžete počas zápasov amerického futbalu objednať, patrí medzi najdrahšie na svete. Asi aj preto si ho rezervujú len tie najväčšie spoločnosti, ktoré si ho môžu dovoliť.
Reklamy vysielané cez Superbowl ale nemajú mnoho spoločného s tými, ktoré sa napríklad vysielajú u nás cez Vianoce. Každá spoločnosť, resp. marketingová agentúra, ktorá ich zastupuje, sa každoročne pokúša zaujať divákov tým najlepším, čo dokáže. Tento rok nieje výnimkou.
Z reklám, ktoré sa zatiaľ počas podujatia objavili, je niekoľko technologicky zameraných. Svoje povedali operátori, najpopulárnejšia VoD služba alebo veľmi populárna mobilná hra. Staviť kartu na známe tváre sa tradične oplatí. Snoop Dogg v reklame na operátora? Alebo Arnold Schwarzenegger v promo snímke na mobilnú hru? Počas podujatia Superbowl nič nevídané.
Nižšie nájdete šesť reklám, ktoré patria technologickým spoločnostiam a ktoré sa rozhodne podarili. Niektoré sú nudnejšie alebo až príliš hrajú na emócie, no tie nižšie nenájdete.
Operátor T-Mobile
Ako najlepšie spropagovať neobmedzené mobilné dáta? Určite obsadiť do reklamy rapera Snoop Dogga.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=27&v=8IZpNLPVkrg
Operátor Sprint
Trochu morbídna reklama, v ktorej istý muž predstiera svoju smrť, aby sa vymanil zo zmluvného vzťahu s operátorom. Sprint samozrejme láka na svoje výhodnejšie služby.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=w_8ms2RzSYk
Hra Mobile Strike
Bývalý guvernér Kalifornie, Arnold Schwarzenegger, je tvárou mobilnej hry Mobile Strike už dlhšie. V najnovšom reklamnom videu nechýbajú už kultové hlášky „Hasta la vista, baby“ a „I’m back“, ktoré Arnie vo svojich filmoch preslávil.
Intel
Intel propaguje svoju technológiu pre sledovanie 360-stupňového obsahu priamo s hráčom amerického futbalu, quarterback-om Tomom Bradym. Táto technológia je zároveň používaná pri opakovaných záberoch kľúčových momentov v zápasoch aktuálneho podujatia Superbowl.
https://www.youtube.com/watch?v=nTw7eten1no
Wix
Wix je v USA známym poskytovateľom webových služieb, ktorý tento rok stavil na hviezdy menom Jason Statham a Gal Gadot. Reklama v duchu „mám na ušiach slúchadlá a preto neviem čo sa okolo mňa deje“ je poňatá v akčnom duchu. Jason Statham si napríklad v minulom roku zahral v reklame na smartfón LG G5. Tá bola podobne akčná a podobne vtipná.
Netflix
Streamovaciu službu Netflix už môžeme nejaký ten rok oficiálne používať aj u nás na Slovensku. Netflix je zárukou tej najkvalitnejšej produkcie seriálov a filmov, a práve jeden z nich sa rozhodol spropagovať cez podujatie Superbowl 2017. Druhá séria Stranger Things bude mať premiéru na dušičky, čiže na Halloween.