Tretí najväčší slovenský operátor počas minulotýždňovej konferencie predstavil v rámci osláv svojich 10. narodenín svoju veľkú novinku. Išlo o nové dátové programy určené pre ľudí, ktorí radi komunikujú prostredníctvom online služieb.
Ako už úvod napovedá, cieľovou skupinou sú ľudia, ktorí v programe nepotrebujú stovky predplatených minút či SMS správ. Práve naopak, podľa slov Igora Tótha, riaditeľa marketingu O2, ich podľa výskumu zvoniaci telefón priam obťažuje.
Toto podľa O2 chcú moderní ľudia
K predstaveniu programov O2 dáta sme mali niekoľko otázok. Ide totiž predovšetkým o programy určené ľuďom, ktorí v online svete spravia alebo skonzumujú veľa. Po príchode 4ky je dokonca zjavné, že objemnejšie programy môžu využívať aj na plnohodnotnú prácu bez nutnosti klasického zavedenia internetu.
Pri príchode 4ky na náš trh a ich stratégie ponúknuť gigabajty dát za niekoľko eur sa okamžite ostatným operátorom otvorila cesta zareagovať a ponúknuť niečo podobne atraktívne. Odpoveď O2 prišla až teraz, aj keď svoje nové balíčky neobhajujú ako reakciu na 4ku.
„Konkurenciu na trhu všeobecne vítame, pretože radi súťažíme a ešte radšej vyhrávame. Naše dátové novinky ale súvisia s meniacimi sa potrebami zákazníkov na trhu. Pred pár rokmi bola priemerná spotreba dátujúceho zákazníka 100 MB za mesiac. Dnes je to vyše 500 MB. V určitých segmentoch je to viac ako 4 GB. Toto je dôvod prečo sme sa rozhodli priniesť dátové paušály a práve v tomto čase,“ uvádza Igor Tóth.
Čaká nás obmedzenie rýchlosti alebo iné limity?
S príchodom väčšieho objemu dát sa už v prípade 4ky rozprávalo o obmedzovaní rýchlosti či konektivity. Ako príklad si môžeme zobrať také p2p sťahovanie. Opýtali sme sa, ako to teda bude v prípade O2.
„Dáta v balíku nijako neblokujeme ani nespomaľujeme. Po vyčerpaní objemu balíka je možné zvoliť si pokračovanie spomalenou rýchlosťou 48kbps. Zákazník s O2 Dátami má automaticky aktívnu službu Datahit, ktorá po vyčerpaní dáta navýši za cenu 3 eurá za 1 GB a neminuté dáta prenesie do ďalšieho mesiaca. Túto unikátnu službu prenosu dát ponúkame ako jediný na trhu,“ vysvetľuje.
Bežný zákazník stiahne 500 MB, náročnejší v priemere aj 4 GB
Koľko teda môže preniesť bežný zákazník? Spomínaných 500 MB by totiž operátora len ťažko motivovalo k predstaveniu programu s 20 GB dátovým limitom.
„Priemerný dátujúci zákazník prenesie viac ako 500 MB mesačne. V segmente zákazníkov s vyššími dátovými balíkmi (napríklad 5GB balíček) to je až vyše 4 GB dát. O2 Dáta sú atraktívne práve pre tento segment ľudí s vysokou dátovou prevádzkou ale nízkym počtom prevolaných minút, alebo poslaných SMS,“ dodal Tóth.
Ako ste s ponukou O2 spokojní? Priniesli na trh niečo, za čo ste ochotní zaplatiť si 15, 20, resp. 30 €?