Najväčším problémom internetového obchodu má byť banner, ako aj veľká kampaň, v ktorej Alza sľubovala „200-percentný výpredaj“. Podľa obchodu bolo s reklamou všetko v poriadku. Na prípad upozornil server Medialne.
Teraz my (ne)platíme vám
Ešte horší, než „200-percentný výpredaj“ mal byť slogan kampane „Teraz my platíme vám,“ ktoré podľa Arbitrážnej komisie neboli korektné a spotrebiteľa tak veľmi ľahko mohli uviesť do omylu.
Hlavným bodom sťažností mal byť výraz „výpredaj“, ktorý sa bežne používa vtedy, ak je zlacnených niekoľko produktov, pričom táto cena platí pre všetkých zákazníkov. Alza vo svojej podstate organizovala len súťaž, ktorá nižšiu cenu zabezpečovala jedine víťazom.
Nič nezaplatíš a ešte dostaneš peniaze od nás
Ak si marketingové oddelenie Alzy myslelo, s akým geniálnym sloganom prišli, veľmi sa mýlili. Podobne ako mnohým zákazníkom sa toto nepravdivé tvrdenie nepáčilo ani Arbitrážnej komisii. Zákazníci si totiž predtým, ako sa zapojili do súťaže jednak museli niečo kúpiť, a teda to aj zaplatiť, na druhej strane aj v prípade výhry nezískali peniaze, ale šeky na ďalší nákup na Alze.
Alza – dôrazne odmietame, že sa správame neeticky
Alza podľa šéfa marketingu spoločnosti, Karela Kučera, vždy informuje o detailoch jednotlivých kampaní na príslušných stránkach venovaných danej akcii. „Je úplne logické, že reklama obsahuje určtú skratku aj nadsádzku, dôležité je, aby zákazník získal všetky informácie pred uzatvorením zmluvy a tie získava práve na našom e-shope,“ povedal pre Mediálne K. Kučera.