Pre Apple sa z ničoho nič stalo obrovskou prioritou nasadenie predaja iPhonov v Indii. Prečo vôbec a prečo práve teraz? Odpoveďou je Čína. Na najväčšom trhu na svete sú totiž ľudia presýtení iPhonov. Vôbec prvýkrát po piatich rokoch už smartfón od Apple neobsadil prvé miesto v predajnosti.
Z Apple iPhone 6s sa minulý rok nestal najpredávanejší smartfón v Číne. Namiesto toho dali tamojší spotrebitelia prednosť domácemu Oppo a jeho modelu R9. Predalo sa ho až 17 miliónov kusov, čo predstavuje 4 % podiel trhu. Apple predal celkom 12 miliónov kusov iPhone 6s.
Pre amerického výrobcu ide o skutočne náročnú situáciu. Medziročný počet predaných smartfónov v Číne stúpol o 6 % (celkovo na 465 miliónov), čo nie je málo. Apple sa však k tomuto trendu klesajúcim počtom predaných iPhonov nijak nepričinil.
Apple a Xiaomi na prudkom zostupe
Na druhú stranu, spoločnosť Oppo, zaznamenala až 109 % nárast v predaných smartfónov. Tým sa im podarilo predbehnúť rast výrobcov ako Vivo (navýšenie o 78 %) či Huawei (nárast o 21 %). Predaje Apple sa pre úplnosť informácií medziročne znížili o 21 %. Čínske jabĺčko, Xiaomi, zaznamenalo ešte horšie výsledky. Jeho predaje sa medziročne znížili o 22 %.
Zachrániť ho má OLED od Samsungu
Counterpoint Research, spoločnosť zodpovedná za analýzu vyššie uvedených informácií tvrdí, že za poklesom predaných smartfónov iPhone je zvýšený dopyt po mid-range telefónoch, teda telefónoch spadajúcich do „stredne drahej“ kategórie. Apple by mal podľa slov riaditeľa Counterpoint, Neila Shaha, zachrániť nový OLED displej, ktorý sa má objaviť na chystanom iPhone 8.