Server Kickstarter a Indiegogo sú najznámejšie miesta, kde je možné získať finančné prostriedky na realizáciu vlastného projektu v rámci tzv. crowdfundingu.
Crowdfunding je spôsob kolektívneho financovania, ktorý je populárny hlavne v USA. V podstate ide o zbieranie malých finančných príspevkov od veľkého množstva zúčastnených.
Takýmto spôsobom bolo financovaných množstvo úspešných projektov. Spomenúť môžeme smart hodinky Pebble, VR súpravu Oculus Rift alebo hru Massive Darkness. Úspešnej realizácie sa dočkali rôzne 3D tlačiarne, elektrické bicykle, gadgety, hry, hudobné albumy… Projektov bolo naozaj veľa.
Nie každý projekt sa ale realizácie dočká. Ak v ňom verejnosť a investori neuvidia potenciál, potrebné finančné prostriedky nezíska. Niekedy stačilo k prekonaniu hranice skutočne málo.
Realizácie sa nedočká ani projekt, ktorého predmetom bol smartfón Coship Moly X1. Išlo o pekne vyzerajúci LTE smartfón so štíhlym telom, čispetom Qualcomm strednej triedy a 5,5-palcovým IPS displejom od JDI. Coship Moly X1 sa pýšil aj vodeodolnosťou alebo 13 Mpx fotoaparátom. Výrobca dokonca potvrdil aktualizáciu na Windows 10.
Tvorcovia na realizáciu tohto projektu potrebovali 100 000 dolárov. Na projekt prispelo len 30 mikro investorov, ktorí spolu prispeli sumou 2 569 dolárov. Z nich si tento smartfón v podstate zadovážilo len jedenásť prispievateľov. Ostatní prispeli len malou finančnou čiastkou alebo za svoje peniaze dostali napríklad 50 % zľavu na kúpu tohto zariadenia.
Hlavným cieľom výrobcu, ktorý kampaň podnietil, bolo zistiť, či ešte stále existuje dostatočný počet záujemcov o Windows smartfóny. Myslíme, že jasnú odpoveď dostal.