Najvyššie CTR majú na Slovensku reklamy z oblasti kozmetiky (1,57 %) a liekov (1,40 %). Hodnota CTR pre reklamné bannery za prvý polrok 2016 sa medziročne zvýšila z 0,52 % na 0,66 % a je vďaka tomu jednou z vyšších v regióne CEE a najvyššia zo štátov V4. Tieto dáta prináša správa AdMonitor od spoločnosti Gemius.
Správa gemiusAdMonitor prináša informácie o trendoch v online reklame v 13 štátoch regiónu CEE (Česká republika, Slovensko, Poľsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Estónsko, Slovinsko, Chorvátsko, Moldavsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina) a Turecku v prvej polovici tohto roka. Jedná sa predovšetkým o demografické údaje užívateľov oslovených reklamou, najpoužívanejšie reklamné formáty, prístup k reklame z jednotlivých zariadení či CTR pre jednotlivé štáty, zariadenia a segmenty trhu a mnoho ďalších.
Priemerná miera prekliku je najvyššia na tabletoch a dosahuje 0,7 % pre klasické bannery a 2,45 % pre rich media bannery. Z výsledkov výskumu vyplýva, že viac ako štvrtina všetkých impresií sa v meraných slovenských kampaniach zobrazuje skupine užívateľov vo veku 25-34 rokov, títo užívatelia tiež najviac klikajú na reklamu (22 %). Najmenej klikajú na reklamu užívatelia vo veku 55-69 rokov (17 %), zatiaľ čo napríklad v Českej republike bol v prípade tejto skupiny zaznamenaný vysoký podiel kliknutí (27 %).
70 % všetkých kliknutí na reklamu pochádza z klasických počítačov (pre porovnanie: napríklad v ČR je to 64 % a v Maďarsku iba 58 %), avšak podiel kliknutí z mobilných zariadení je na vzostupe: z mobilných telefónov je generovaná už takmer pätina a z tabletov 11 %. Najviac impresií na mobilných zariadeniach majú v slovenských kampaniach odvetvia Šport a turistika, Lieky a Jedlo a nápoje.