Je to už viac ako dva mesiace, čo svet mobilnej zábavy ovládla hra Pokémon Go. Táto hra sa postarala nie len o množstvo bizarných situácií ale aj o poriadny finančný profit pre jej tvorcov.
Nič však netrvá večne. Pokémon Go má svojich 15 minút slávy za sebou, čo dokazuje trhová analýza agentúry Slice Intelligence. V auguste na americkom trhu „zmizlo“ až 70 % platiacich zákazníkov. Tých hra zrejme prestala baviť alebo našli iný zmysel života a trávenia voľného času.
Odliv platiacich hráčov sa aj naďalej prehlbuje, o čom svedčí septembrový, takmer 80 percentný úpadok hráčov, ktorí boli ochotní do hry vložiť vlastné, reálne peniaze. Napriek tomu tvorcovia hry nekrachujú. Práve naopak. Pokémon Go stále generuje 28,4 % z celkových príjmov mobilného herného biznisu. Pre porovnanie, na druhom mieste je legenda Candy Crush Saga s príjmovým podielom 4,5 %. Pokémon Go tak generuje 6-krát viac peňazí.
Je jasné, že do obrazoviek smartfónov v rámci tejto hry pozerajú prevažne nižšie ročníky a hráčsku základňu tvoria hlavne neplatiaci hráči. Pokémoni tu s nami teda ešte dlho pobudnú hlavne, ak vývojári pripravia zaujímavé funkčné novinky doručené prostredníctvom budúcich aktualizácií. Herný ošiaľ je ale pomaly za nami.