Čínsky gigant Huawei patrí k popredným hráčom na trhu so smartfónmi a túto pozíciu len potvrdil ich veľmi podarený smartfón Huawei P9.
Už predchádzajúca generácia Huawei P8 bola extrémne úspešná. Spoločnosť Huawei chcela na tento úspech nadviazať novou generáciou P9, čo samozrejme nebolo jednoduché. No podarilo sa.
Kombinácia štýlového vzhľadu, pokrokovej výbavy alebo napríklad aj duálny Leica fotoaparát na zákazníkov zabrali, pričom Huawei taktiež nastavil spravodlivú cenovku. Spoločnosť oficiálne oznámila, že sa na celom svete predalo viac ako 6 miliónov kusov tohto smartfónu a to za 150 dní.
Čísla sa týkajú konkrétne modelu P9. Informácie o väčšom P9 Plus alebo o menšom P9 Lite dostupné nie sú. Užívateľom tak učarovala zlatá stredná cesta, ktorú reprezentuje displej s optimálnou veľkosťou 5,2 palca, výkonný čipset Kirin 955 alebo telo zariadenia hrubé len 6,95 milimetra.
Huawei si je úspechu vedomý a sebavedomie mu určite nechýba. Za päť rokov plánuje predbehnúť také spoločnosti, akými sú Samsung a Apple. Tvrdenie to je odvážne, no na druhú stranu, päť rokov je dostatočné dlhá doba pre vývoj lepších a príťažlivejších produktov.