Streamovacia hudobná služba Spotify má veľký dôvod na oslavu. Včera totiž oznámila, že dosiahla 100 miliónov používateľov. V porovnaní s predchádzajúcim obdobím ide o 33 % nárast (75 miliónov). Aj napriek čoraz silnejšej konkurencii zo strany Apple Music, Google Play Music či Deezeru si dokázali zvýšiť náskok.
Až 30 miliónov ľudí si má platiť 9,99 dolárov mesačne, poprípade alternatívu v lokálnych menách. Drvivá väčšina zákazníkov teda využíva službu zadarmo, ktorá je popreplietaná reklamami.
Apple na rozdiel od Spotify neponúka možnosť využívať ich službu zadarmo. Momentálne evidujú 13 miliónov platiacich zákazníkov. Mesačný poplatok za Apple Music je 9,99 dolárov (4,99 pre študentov) alebo 14,99 pre rodinu max. 6 ľudí.
Až 80 % všetkých zarobených peňazí však Spotify vypláca jednotlivým umelcom alebo vydavateľstvám. Aj to je dôvod, prečo od roku 2006 spoločnosť nebola v zisku. Minulý rok si firma Spotify zaknihovala stratu 209 miliónov dolárov, teda viac, než v roku 2014, keď to bolo 186,8 miliónov dolárov. Aby toho Spotify nemal málo, Amazon nedávno oznámil, že čoskoro spustí podobnú službu s veľmi ľudovou cenou.