Od zahájenia predaja vrcholových smartfónov kórejského giganta Samsung už ubehol mesiac a vyzerá to, že predaje modelov Galaxy S7 a Galaxy S7 edge slávia úspech. Samsung si predajné čísla stále drží v tajnosti, spoločnosť však neunikla oku popredných analytikov.
Analytici pri pozorovaní trhu dospeli k záveru, že predaje boli silnejšie, ako sa pôvodne očakávalo. Po dvojročnej miernej stagnácii predaja mobilných produktov spoločnosti sa Samsung vracia späť medzi lídrov trhu.
Podľa odhadov analytikov, Samsung dodal svojim zákazníkom v mesiaci marec, teda v prvom mesiaci predaja, približne 10 miliónov kusov smartfónu Galaxy S7. Momentálne nie je jasné, či číslo zahrňuje aj zakrivenú edge verziu smartfónu, alebo len konzervatívnejší variant. Pôvodný odhad pritom činil len 7 miliónov kusov. Po pozitívnych analytických prognózach predaja stúpili obchodovateľné akcie Samsungu na hodnote, a to o 2,4 %.
Samsung je teda v predaji úspešný aj po zmiernení dopytu po prémiových smartfónoch na úkor čoraz viac konkurenčnejšej strednej triedy. Dobrý predaj vrcholových modelov Galaxy S7 a S7 Edge oceňujú aj investori. Smartfóny boli predstavené o mesiac skôr, ako predošlé generácie Galaxy S6 a S6 edge. Žiadané inovácie (odolnosť voči vode, microSD slot, lepší nový fotoaparát…) odpútali pozornosť zákazníkov od minimálnych vizuálnych zmien v kontraste s predošlými generáciami Galaxy S6 a Galaxy S6 edge.
Tento element poslúži k lepšiemu zisku, pretože podobnosť medzi generáciami pomohla znížiť náklady na komponenty, vývoj a samotnú výrobcu. Investori na nedostatku inovácií v podstate nevidia nič zlé, pokiaľ budú zisky aj naďalej rásť pozitívnym tempom.
Samsung dokonca znížil cenu modelov Galaxy S7 na kľúčovom domácom trhu v Južnej Kórei o 8,3 %.