Pokiaľ vlastníte smartfón, čo pravdepodobne vlastníte, keďže čítate tento text, určite ste si na ňom zahrali nejakú tú hru. Či ste si ju spustili len raz, hrávate hry sporadicky, napríklad pri čakaní na MHD, alebo ste aktívnym hráčom, ste súčasťou veľkého biznisu.
Podľa dát, na ktoré sa zamerali analytici renomovanej agentúry IDC ale aj App Annie, v podnikaní s hrami pre mobilné platformy sa točí neuveriteľných 34,8 miliardy dolárov. Mobilné hranie tak prekonáva, čo sa aspoň finančného objemu týka, hranie na počítačoch a konzolách.
PC a Mac platforma sa chváli kapitalizáciou na úrovni 29 miliárd dolárov a za ňou sa usídlili konzoly s nemenej vysokým číslom 18,5 miliardy dolárov. Skromnejšie sú na tom hry pre vreckové herné konzoly, v ktorých sa točia približne 3 miliardy dolárov. Ľudia sú tak ochotní minúť spolu na hranie až 85,4 miliárd dolárov, čo je závratné číslo.
Z celkového počtu stiahnutí obsahu z obchodu Google Play a Apple App Store, zastupujú mobilné hry 38 % podiel. Zaujímavosťou je, že hráči trávia viac času hraním hier na platforme iOS ako na Androide. Veľkí hráči herného priemyslu však nemajú na mobilných platformách zrovna najväčšie zastúpenie. Vývojári ako Tencent, Activision, Blizzard, Capcom a Electronic Arts síce robia v tomto segmente pokroky, ich primárnym cieľom sú stále konzoly a desktopy. „Áčkové“ tituly pre tieto zariadenia (napr. Call of Duty a Grand Theft Auto) dokážu zarobiť oveľa viac peňazí, ako podobné hry na mobilných platformách. Mobilným zariadeniam skôr sedí žáner hier typu Clash of Clans, Candy Crush Saga, ale do popredia sa dostáva aj esports v podobe MOBA žánru. Napríklad Vainglory.
Napriek tomu sú konzoly poprednou platformou, čo sa týka spotrebiteľských výdavkov. Tie sú o pätinu väčšie, ako pri mobilných hrách. Autori mobilných hier sú zväčša odkázaní na in-game nákupy od hráčov či priame platby za hru. Ceny mobilných hier sa pohybujú rádovo v eurách, pričom tie pre konzoly v desiatkach až stovkách. Výdavky na herné konzoly sú najvyššie v Severnej Amerike a západnej Európe. PC a Mac platformu preferujú hráči v Ázii a v Tichomorí.
Ľudia sa jednoducho radi hrajú a hrať sa budú. V budúcom roku sa opäť očakáva nárast tržieb v hernom priemysle, a to hlavne v tom mobilnom.