Kľudná vianočná dovolenka v Egypte sa pre mladú Britku skončila návštevou u doktora. Okrem príjemného oddychu na pláži si totiž na Facebooku rada písala so svojím priateľom, ktorý ostal v Anglicku. V presvedčení, že je pripojená na hotelovej Wi-Fi mu okrem správ posielala aj fotografie, čo bolo celkom náročné na spotrebu dát. Po návrate domov ju čakala faktúra, po ktorej zbledla.
Britská pobočka O2 totiž zaslala faktúru 17-ročnej Lauren Searlovej, resp. jej mame, na úctyhodnú sumu 4 908 libier, čo je v prepočte približne 6 820 eur. „Moja dcéra skončila na antidepresívach. Naozaj ju to zasiahlo,“ uviedla pre portál Daily Mail zdrvená matka.
Lauren si v Egypte veselo vypisovala so svojím priateľom v domnení, že je pripojená na hotelovú Wi-Fi. Extrémne vysokej faktúry sa taktiež nebála, keďže si myslela, že jej paušál má 120 librový (167 eur) strop. Po tom, ako zistila, že operátor vyžaduje uhradenie takto vysokej faktúry skončila u svojho obvodného doktora, ktorý jej predpísal antidepresíva.
„Operátor nám povedal, že môžeme platiť 100 libier (139 eur) mesačne, no to je pre nás strašne veľa,“ opisuje situácia matka tínedžerky. „Neviem čo mám robiť. Už som plakala, už som bola nahnevaná. Čo si len počnem?“
O2 znížil faktúru, no stále ostala astronomicky vysoká
O2 UK nakoniec znížil celkovú dlžnú sumu o viac ako 1 700 libier, no aj tak rodina musí splatiť zvyšných 3 200 libier (4 450 eur). „Ak by som len tušila, čo sa deje, hneď by som jej povedala, aby s tým prestala. Lauren si ale myslela, že je stále v limite 120 libier,“ vysvetľuje Laurina mama.
Hovorca O2 UK pre médiá vysvetlil, že si zákazníci môžu nastaviť limit na prenesené dáta. Jeho výška je 40 libier (55 eur) a pri jeho znovuaktivovaní či zrušení je požadovaný súhlas človeka, ktorý podpísal zmluvu.
Stalo sa vám niečo podobné? Dajte nám vedieť v diskusii nižšie, alebo na tip@androidportal.sk.