Úvod Zaujímavosti Tínedžerovi prišla faktúra na 2 000 dolárov. iPhone mu bez jeho vedomia...

Tínedžerovi prišla faktúra na 2 000 dolárov. iPhone mu bez jeho vedomia prečerpal dáta

11

Wi-Fi Assist je funkcia v iOS 9, ktorá automaticky prepína pripojenie medzi Wi-Fi a mobilným internetom tak, aby ste mali k dispozícii čo najlepšie pripojenie. Táto funkcia je v každom novom iPhone automaticky zapnutá, a tak mnohí majitelia iPhonov nevedome prečerpali celý svoj mesačný limit, ba dokonca ho prekročili, za čo neskôr zaplatili. Aj to je jeden z dôvodov, prečo nespokojní zákazníci na Apple podali žaloby. Obe od spoločnosti vymáhajú 5 miliónov dolárov.

Aj napriek takto verejne známym prípadom sa stáva, že si na to ľudia nedajú pozor a Wi-Fi Assist im následne pripraví veľmi zaujímavé prekvapenie. Presvedčil sa o tom aj Ashton Finegold. Nič netušiaci tínedžer obdržal SMS správu s tým, že sa blíži k prekročeniu jeho mesačného limitu. Vzhľadom na to, že bol pripojený k svojej Wi-Fi túto správu ignoroval. Neskôr toto rozhodnutie trpko oľutoval. Na rodinnej faktúre sa pri jeho mene objavila slušná sumička – 2 021,07 dolárov (1 874,5 EUR). Bežná výška faktúry pre celú rodinu pritom len málokedy presiahla 250 dolárov. Ani si nechceme predstaviť reakciu jeho rodičov.

Pri bližšom skúmaní sa zistilo, že to nebola celkom Ashtonova chyba. V jeho izbe je slabý Wi-Fi signál, a tak sa telefón rozhodol, že namiesto neho radšej využije mobilný internet. Výsledok? Cez mobilné dáta tínedžer stiahol slušných 144 GB dát. Momentálne nie je známe či mu operátor takúto vysokú faktúru odpustí alebo či ju aspoň zníži.

Prišla vám už podobne vysoká faktúra? Dajte nám vedieť v diskusii nižšie.