Organizácia, ktorá má za úlohu chrániť holandských spotrebiteľov – The Dutch Consumentenbond – podala na najväčšieho juhokórejského výrobcu spotrebnej elektroniky žalobu. Za všetko údajne môžu neskoré aktualizačné balíčky pre jeho mobilné zariadenia.
Na vine majú byť „nečestné obchodné praktiky“, pretože vraj nikdy nepovie, kedy zhruba by mali aktualizáciu používatelia očakávať. Na muške je ale aj nedostatočne veľká transparentnosť pri kritických balíčkoch, čo bolo možné vidieť pri tazkvaných Stagefright dierach.
Samsung patrí v Holandsku medzi TOP elektronické značky. Obrovský trhový podiel ale zase na druhú stranu prilákal pozornosť regulačných úradov, ktoré si našli zopár jednoduchých dôvodov, aby mohli začať konať. Podľa dostupných informácií má však takéto nekalé praktiky viacero výrobcov, takže tí zrejme prídu na rad trošku neskôr.
The Dutch Consumentenbond na základe vlastného výskumu tvrdí, že až 82 percent telefónov Samsung nedostalo počas dvoch rokov od uvedenia na trh poslednú verziu operačného systému Android.
Web PhoneArena vyššie spomenuté obvinenia taktiež iba potvrdzuje. Aj keď spoločnosť Samsung vydala niekoľko softvérových záplat na Stagefright diery, týkalo sa to iba hi-end modelového radu Galaxy S6 a nie mid alebo nebodaj low-end modelov, ktoré sú údajne doteraz nechránené. A čo je najlepšie, Android 6.0 Marshmallow ani tri mesiace po prvom verejnom sprístupnení v žiadnom Samsung smartfóne momentálne nikde nenájdete.