Koniec roka patrí už tradične k bilancovaniu všetkého dobrého, ale aj zlého, čo nás počas celého roka stretlo. Technologické spoločnosti čaká samozrejme zhodnotenie hospodárskych výsledkov a hlavne predajných čísiel.
Urobila to už napríklad spoločnosť Huawei, ktorej sa podarilo v roku 2015 predať cez 100 miliónov smartfónov. Tento čínsky výrobca sa tak zaradil do TOP klubu medzi Samsung alebo Apple. Čo sa týka ďalšieho čínskeho výrobcu, Xiaomi, tomu sa síce predajné ciele naplniť nepodarilo (80 miliónov smartfónov), stále má byť na čo hrdý.
V roku 2015 spoločnosť Xiaomi doručila zákazníkom 73 miliónov smartfónov, čo je na veľmi mladú technologickú firmu úžasné číslo. Jednej spoločnosti ale rok 2015 prial viac ako ostatným.
Stále zostávame v Číne a hovoríme o spoločnosti Meizu. Tá síce v roku 2015 predala „len“ niečo cez 20 miliónov smartfónov, ide ale o medziročný nárast na úrovni približne 350-tich percent. V roku 2014 Meizu predalo iba 4,4 milióna zariadení. Pri takýchto číslach zvyknú predstavitelia spoločností ponúknuť odvážne predajné odhady pre nadchádzajúci rok, pre Meizu to ale neplatí. V roku 2016 si dali za cieľ predať 25 miliónov smartfónov. Už teraz vieme, že sa im to určite podarí.
Budúci rok bude, čo sa predaja inteligentných mobilných telefónov týka, veľmi zaujímavý. Už tento rok dokázali čínski výrobcovia priniesť užívateľom veľmi schopné zariadenia za oveľa prívetivejšiu cenu oproti „značkovej“ konkurencii. Inovačný progres týchto výrobcov je veľmi dynamický o čom svedčia spomínané predajné čísla vyššie. Dúfame, že im nestúpne sláva do hlavy a nezačnú si pýtať viac. Aj keď by si to v niektorých prípadoch zaslúžili.