Úvod Udalosti GDS Najväčšia česko-slovenská herná konferencia úspešne za nami

Najväčšia česko-slovenská herná konferencia úspešne za nami

V dňoch 27.-28. 11. prebehol 13. ročník Pražskej konferencie GDS (Game Developers Session), ktorá každoročne patrí medzi vrcholy diania na československej hernej scéne a posledný ročník si toto označenie rozhodne zaslúži. Poďme si zhrnúť, čo zaujímavé sa udialo.

2

Mobilné aplikácie a hry majú vo svete informačných technológií stále silnejšiu pozíciu a ani Pražské GDS už dávno nie je len o PC platforme.

Jasne sa ukazuje, akým smerom sa začína uberať vývoj v našich končinách, a tak veľa skúsených vývojárov prechádza práve z PC platformy na mobilnú.

Program bol koncipovaný tak, aby bol v rámci odboru zaujímavý pre všetkých, bez rozdielu špecializácie či už sa jedná o programátorov, grafikov, dizajnérov, študentov alebo profesionálov z iných oblastí. Tento typ podujatia je vynikajúcou príležitosťou, ako spoznať vývojárov v uvoľnenej atmosfére a v prostredí, kde sa dajú nadviazať zaujímavé kontakty.

Zloženie prednášok bolo veľmi pestré a na vysokej úrovni. Na pódiu sa nám ukázal napríklad úspešný podnikateľ Marek Rosa, ktorý nám predstavil svoj nový projekt umelej inteligencie Good AI, do ktorého sám zainvestoval 10 miliónov dolárov.  

Ďalej i Dan Vávra, ktorý tradične porozprával o rôznych problémoch, ktoré riešia v ich pripravovanom titule Kindoms Come. Chalani z Amanita Design ukázali prvé zábery z ich 5 rokov pripravovaného projektu Samorost 3 a veľkým spestrením bola prednáška MUDr. Františka Koukolíka DrSc., ktorý nám porozprával, čo sa vlastne  deje v mozgu, keď hráme hry. Taktiež sa zmienil o odvrátených stránkach hrania hier. Celý prehľad prednášok si môžete pozrieť na oficiálnych stránkach.

Zaujímavosťou boli aj workshopy, do ktorých sa mohli účastníci zapojiť a naučiť sa vytvárať jednoduché hry s použitím Unreal Enginu, prípadne skúsiť vyvojársku verziu Oculus rift dev kit 2 a skúsiť tak revolučnú virtuálnu realitu na vlastné oči. Sám som sa neubránil pocitu strachu a frustrácie, keď  som stratil pôdu pod nohami.

Článok napísal Michal Gabriel.