Mobilné aplikácie a hry majú vo svete informačných technológií stále silnejšiu pozíciu a ani Pražské GDS už dávno nie je len o PC platforme.
Jasne sa ukazuje, akým smerom sa začína uberať vývoj v našich končinách, a tak veľa skúsených vývojárov prechádza práve z PC platformy na mobilnú.
Program bol koncipovaný tak, aby bol v rámci odboru zaujímavý pre všetkých, bez rozdielu špecializácie či už sa jedná o programátorov, grafikov, dizajnérov, študentov alebo profesionálov z iných oblastí. Tento typ podujatia je vynikajúcou príležitosťou, ako spoznať vývojárov v uvoľnenej atmosfére a v prostredí, kde sa dajú nadviazať zaujímavé kontakty.
Zloženie prednášok bolo veľmi pestré a na vysokej úrovni. Na pódiu sa nám ukázal napríklad úspešný podnikateľ Marek Rosa, ktorý nám predstavil svoj nový projekt umelej inteligencie Good AI, do ktorého sám zainvestoval 10 miliónov dolárov.
Ďalej i Dan Vávra, ktorý tradične porozprával o rôznych problémoch, ktoré riešia v ich pripravovanom titule Kindoms Come. Chalani z Amanita Design ukázali prvé zábery z ich 5 rokov pripravovaného projektu Samorost 3 a veľkým spestrením bola prednáška MUDr. Františka Koukolíka DrSc., ktorý nám porozprával, čo sa vlastne deje v mozgu, keď hráme hry. Taktiež sa zmienil o odvrátených stránkach hrania hier. Celý prehľad prednášok si môžete pozrieť na oficiálnych stránkach.
Zaujímavosťou boli aj workshopy, do ktorých sa mohli účastníci zapojiť a naučiť sa vytvárať jednoduché hry s použitím Unreal Enginu, prípadne skúsiť vyvojársku verziu Oculus rift dev kit 2 a skúsiť tak revolučnú virtuálnu realitu na vlastné oči. Sám som sa neubránil pocitu strachu a frustrácie, keď som stratil pôdu pod nohami.
Článok napísal Michal Gabriel.