Každý produkt má svoju základnú hodnotu, ktorú tvorí cena práce, marketingu, logistiky a materiálov, z ktorých pozostáva. Keďže ale náš trh funguje na pravidlách súkromného sektora, výrobcovia – súkromné spoločnosti – prihadzujú k tejto hodnote ešte aj náklady na reklamu, vrátane marže, ktorej výšku zväčša určuje renomé danej značky.
Najviac je táto marža cítiť pri cenovkách mobilných produktov od veľmi dobre známych spoločností, ako je napríklad Samsung alebo Apple. Ich hi-end smartfóny majú precízne opracované konštrukcie z hliníku, TOP hardvér a aj kvalitný softvér. Zákazník preto dostane iba to najlepšie, čo v súčasnosti obchody ponúkajú. Existuje však i veľa alternatívnych produktov, ktoré nám do peňaženky príliš hlboko nesiahnu, no aj tak ponúkajú slušnú výbavu či kvalitné konštrukčné spracovanie.
Dostupné smartfóny majú na svedomí výrobcovia z Číny, ktorých agresívna cenová politika prinútila gigantov zmeniť marketingové stratégie, aby im dokázali z krátkodobého a dlhodobého časového horizontu efektívne konkurovať. Potrebujú si tak udržať alebo aspoň minimalizovať prípadnú stratu trhového podielu, keďže sa začal vo svete prejavovať trend kúpiť lacno ale výhodne.
Tieto smartfóny, ktoré reprezentujú pojem ´za málo peňazí veľa muziky´, nesú napríklad značku Xiaomi alebo OnePlus. A aj keď v prípade spoločnosti Xiaomi ide o pomerne populárneho výrobcu, marža v cene za jeho mobilné produkty – a nie len tie – nesiaha do tak závratných výšin. Ak by ste ale prišli za niekym, kto s nimi ešte nebol v kontakte ani prostredníctvom recenzií, a poviete mu, koľko stoja, existuje veľká pravdepodobnosť, že ich dotyčný bude považovať za nekvalitné alebo zle vybavené. Ospravedlniť sa to teda dá nedostatkom informácií.
Vlastníte smartfón od čínskeho výrobcu? Ak áno, ste s ním spokojní? Boli ste spočiatku voči nemu skeptickí?