Jedenásty november 2015. Pre nás vizuálne príťažlivý dátum, v Číne však ide o niečo viac. 11.11 sa v Číne oslavuje tzv. Deň nezadaných, pričom ide o obrovské nákupné šialenstvo, niečo ako Black Friday v USA.
Svoju „kariéru“ začal Deň nezadaných niekedy v 90. rokoch ako univerzitná tradícia, pričom tento „sviatok“ rýchlo naberal na popularite a dnes ho reprezentuje hlavne množstvo zliav a predajných akcií po celej Číne. Okrem nakupovania sa po celej krajine organizujú karaoke večierky a stretnutia s rôznymi, hlavne novými ľuďmi.
Spoločnosť Xiaomi patrí k najrýchlejšie napredujúcim výrobcom moderných technológii a u nás je známy hlavne smartfónmi alebo fitness náramkom Mi Band. Xiaomi ale vyrába aj televízory, TV boxy, inteligentné svetlá a podobne.
Xiaomi dokáže spotrebiteľom ponúknuť produkty vo viac ako slušnej kvalite v kontraste s niekedy až šialene nízkou cenou. O spoločnosti Xiaomi sa hovorí aj ako o čínskom Apple, tá sa však s týmto výrokom nestotožňuje, keďže vyznáva úplne iné hodnoty a politiku predaja.
Už vopred bolo jasné, že rôzni predajcovia zaznamenajú pri príležitosti Dňa nezadaných rekordné tržby, to čo sa podarilo Xiaomi snáď prekvapilo aj ich.
11.11.2015 tesne po polnoci Xiaomi predalo produkty v hodnote 16 miliónov dolárov, a to za 12 minút. Celý deň sa predajom darilo a uzávierka sa po celom dni zastavila na tržbe neuveriteľných 188 miliónov dolárov.
Spoločnosť tak bude musieť zrejme doplniť vyprázdnené skladové zásoby, keďže sa blíži druhé nákupné obdobie, Vianoce.