YouTube

Už je to nejakú dobu, čo najpopulárnejší video server YouTube začal zobrazované videá „obohacovať“ reklamou čo je pochopiteľné, keďže autori aj prevádzkovatelia chcú mať zo svojej tvorby a služieb zisk.

Aj napriek tomu však reklamy dokážu pekne rozčúliť, hlavne čakanie na možnosť preskočiť ich, nehovoriac o ich počte v niektorých dlhších videách.

Vyzerá to však, že prevádzkovatelia YouTube testujú v tejto službe nový efektívny marketingový nástroj, a to prieskumy.

YouTube navštevuje denne obrovské množstvo ľudí, ktorí môžu tvoriť vysoko reprezentatívnu vzorku pre zadávateľov prieskumov.

YouTube-survey-640x948

Pred spustením videa sa pred vami jednoducho zobrazí otázka ako napríklad: „Aká značka smartfónu je vaša najobľúbenejšia?“ Vy už len vyberiete jednu z možností a začne sa prehrávať vami vybrané video.

Ťažko povedať či sú anketové otázky „menšie zlo“ ako reklamy, určite v tomto smere zohrá rolu počet uvedených otázok.

Rýchle odkliknutie napríklad troch odpovedí môže byť užitočnejšie, rýchlejšie a zaujímavejšie ako sledovanie dlhého reklamného snímku.