Nórska softvérová spoločnosť Opera Software, je známa predovšetkým vďaka internetovému prehliadaču, ktorý je dostupný snáď na každú platformu, ktorá vám napadne.
Zatiaľ čo na počítačoch sa jej veľmi nedarí dosiahnuť významnejšieho podielu, na mobilných platformách je situácia priaznivejšia. Cez aplikáciu Opery pristupuje každý mesiac k internetu celkovo 350 miliónov užívateľov.
Spoločnosť v týchto dňoch oslavuje 20 rokov od svojho založenia a v súvislosti s tým zavádza inovácie. Z názvu spoločnosti odstraňuje slovo Software a taktiež predstavuje nové logo, ktoré ide proti prúdu dnes populárnemu plochému dizajnu. Známe červené O sa viac zaoblilo a dostalo tretí rozmer, aby mohlo symbolizovať akúsi bránu k obsahu, zábave, novým objavom a komunikácii.
Novú ikonku dostane najprv Opera Mini na platforme iOS, potom bude nasledovať Android a Windows (Phone). Zmeny sa budú týkať aj šetriča dát Opera Max a prehliadača Opera Coast pre iOS. Okrem týchto zmien však Opera neohlásila žiadne nové zmeny, či už v chode spoločnosti alebo v samotných aplikáciách.