Úvod Výrobcovia HTC Nahnevaní zákazníci: HTC začal posielať reklamy priamo do notifikačnej lišty

Nahnevaní zákazníci: HTC začal posielať reklamy priamo do notifikačnej lišty

6
Foto: Droid Life

Pred pár mesiacmi sa spustila vlna špekulácií o tom, že sa HTC začal pohrávať s myšlienkou monetizácie svojho používateľského prostredia. Stať sa tak malo formou reklám a odporúčaní aplikácií či už priamo v notifikačnej lište alebo v BlinkFeed-e.

Nedávno sa na Reddite zo strany majiteľov HTC One M8/M9 spustil príval kritiky na stranu HTC. Čo sa teda stalo? HTC skutočne začal posielať reklamy priamo na zariadenia svojich zákazníkov. Čítate dobre, nestačilo, že si za niekoľko sto eur kúpili zariadenie, majitelia vlajkových lodí musia trpieť aj reklamy, ktoré vôbec nechcú. Reklama, ktorú HTC začal zobrazovať sa týka chystaného filmu z produkcie 20th Century Fox, Fantastic Four.

Zákazníci opisujú praktiky ako „slizké“

Všetci používatelia, ktorým sa zobrazila reklama používajú Sense Home, základný launcher na zariadeniach od HTC. Tí, ktorí si Sense Home vymenili za iný launcher, reklamu nedostali. Drvivá väčšina, ak nie všetci zákazníci, ktorí obdržali reklamu s ňou nie sú spokojní. Výrobcu obviňujú z toho, že „zneužíva“ push notifikácie a takéto praktiky opisujú ako „slizké“.

Automatická reklama sa síce týka témy pre HTC Sense, no väčšina ľudí ju berie ako priamu reklamu na pripravovaný film. Taiwanskému výrobcovi sa posledných pár rokov skutočne nedarí. Väčšinu času strávili v červených číslach. Minulý mesiac dokonca akcie HTC narazili na 10-ročné minimum.