
Existujú rôzni používatelia, jedni vymieňajú svoje mobilné zariadenia ihneď po sprístupnení novšej generácie, iní čakajú o trošku dlhšie; niektorí dokonca kupujú ďalší smartfón až vtedy, keď sa im ten súčasný pokazí a už nebude fungovať.
V Spojených štátoch ukázal prieskum, že medzi majiteľmi Android smartfónov sú iba 2%, ktoré vždy kupujú čerstvý model, čo býva zväčša raz za rok. Približne každé dva roky mení smartfón 40% amerických používateľov – čo je pri dvoj-ročných kontraktoch u mobilných operátorov pochopiteľné – a až 58% z nich iba v prípade úplnej nefunkčnosti.
Výrobcovia sa snažia prinášať na spotrebiteľský trh vynovenú generáciu smartfónov z ich portfólia raz za 12 mesiacov. Niekedy ide o razantnú zmenu, vrátane nového dizajnu konštrukcie; niekedy zase iba o lepšie technické špecifikácie bez akejkoľvek vizuálnej zmeny.
[yop_poll id=“37″]