Ani tento rok analytická spoločnosť Millward Brown, ktorá sa zameriava na značky, marketing a komunikáciu nezabudla vytvoriť rebríček najhodnotnejších značiek sveta, pričom v ňom samozrejme nechýbajú ani technologické spoločnosti.

Spoločnosť vytvorila rebríček na základe kompletných finančných dát a spätnej odozvy 2 miliónov zákazníkov každej značky.

Oproti minulému roku je v rebríčku viacero, aj keď minimálnych zmien, asi najmarkantnejšou je obsadenie prvej priečky spoločnosťou Apple, ktorá zosadila z trónu Google.

Pozrite sa na rebríček TOP 10 značiek, ktoré „vládnu“ trhu.

 

10. Marlboro

Hodnota značky: 80 milliárd dolárov

AP
AP

Fajčíte? Fajčite. Aj tak vás prejde autobus. Akcie spoločnosti stúpli oproti minulému roku o 26 %, v USA ovládajú 43,8 % trhu s cigaretami a dobre sa značke darí aj na trhoch mimo USA.

Do prvej desiatky sa Marlboro dostalo z 13. minuloročnej priečky.

 

9. McDonald’s

Hodnota značky: 81 milliárd dolárov

Andrew Burton/Getty Images
Andrew Burton/Getty Images

Prepad z piatej priečky zaznamenal známy reťazec rýchleho občerstvenia, za čo môže menší záujem spotrebiteľov o ich produkty, ktoré symbolizujú nezdravý spôsob stravovania ale aj experimentovanie firmy s novými jedlami.

 

8. Coca-Cola

Hodnota značky: 84 miliárd dolárov

RawRockAddict/DevianArt
RawRockAddict/DevianArt

Coca-Cola taktiež v posledom období zaznamenávala postupný odliv zákazníkov, ktorí si uvedomili zdravotné následky častej konzumácie sladených nápojov. Posledná marketingová kampaň však v USA zapríčinila nárast tržieb spoločnosti a to prvý krát za posledných desať rokov.

V minulom roku obsadila Coca-Cola šiestu priečku v rebríčku najhodnotnejších značiek sveta.

 

7. Verizon

Hodnota značky: 86 miliárd dolárov

REUTERS/Dado Ruvic
REUTERS/Dado Ruvic

Telekomunikačný biznis je na vzostupe a Verizon si zaslúžil siedmu priečku v rebríčku vďaka nárastu akcií spoločnosti, za čo môže prevzatie operátora Vodafone v UK ale aj akvizícia spoločnosti AOL.

 

6. AT&T

Hodnota značky: 89 miliárd dolárov

Mike Mozart/Flickr
Mike Mozart/Flickr

Ďalší obrovský operátor, ktorému sa zadarilo vďaka kúpe spoločnosti Cricket, ktorá ponúka lacné telefonovanie prostredníctvom predplatených kariet, a k priečke prispela spolupráca s revolučnou taxi službou Uber, ktorej aplikácia je predinštalovaná vo všetkých predaných AT&T smartfónoch.

 

5. Visa

Hodnota značky: 92 miliárd dolárov

Facebook/Visa
Facebook/Visa

V minulom roku Visa uzavrela partnerstvo s Apple, a tak majitelia iPhonov 6 môžu vo vybraných krajinách bezproblémovo platiť za tovar a služby a to aj prostredníctvom odtlačku prstu. Oproti minulému roku Vise stúpli tržby o 7,8 % a čistý zisk až o 9,2 %.

 

4. IBM

Hodnota značky: 94 miliárd dolárov

geograph.org.uk
geograph.org.uk

Obrovské investície do cloudu, sociálnych technológií, mobilného a bezpečnostného segmentu sa pozitívne odrazili na hodnote značky, ako aj napríklad zmluva s firmou Apple, pre ktorú bude IBM vyvíjať biznis aplikácie.

 

3. Microsoft

Hodnota značky: 155 miliárd dolárov

AP
AP

Podľa analýzy sa Microsoft posunul zo štvrtej na tretiu priečku vďaka trom veciam, a tými sú hlavne cloud technológie, užšia spolupráca rôznych divízií spoločnosti a dôvera v nového riaditeľa Satya Nadellu.

 

2. Google

Hodnota značky: 174 miliárd dolárov

Google
Google

Google spadol z trónu na druhú priečku hlavne pre mierne spomalenie príjmov a investícii, za čo môže z časti silný kurz dolára. To však neznamená, že to bol pre Google zlý rok. Opak dokazuje Google Fiber, vývoj autonómnych vozidiel, Google sa stal virtuálnym operátorom a buduje Wi-Fi telekomunikačnú sieť, a plánuje sa aj pustiť do novej generácie okuliarov Google Glass.

 

1. Apple

Hodnota značky: 274 miliárd dolárov

AP
AP

Spoločnosti Apple určite pomohol k prvému miestu iPhone 6, ktorý sa po uvedení na trh skvele predával, a ktorý sa postaral o štvrťročný čistý zisk spoločnosti na úrovni 18 miliárd dolárov, čo je rekordné číslo. Inak portfólio spoločnosti asi netreba ani predstavovať.