Ani tento rok analytická spoločnosť Millward Brown, ktorá sa zameriava na značky, marketing a komunikáciu nezabudla vytvoriť rebríček najhodnotnejších značiek sveta, pričom v ňom samozrejme nechýbajú ani technologické spoločnosti.
Spoločnosť vytvorila rebríček na základe kompletných finančných dát a spätnej odozvy 2 miliónov zákazníkov každej značky.
Oproti minulému roku je v rebríčku viacero, aj keď minimálnych zmien, asi najmarkantnejšou je obsadenie prvej priečky spoločnosťou Apple, ktorá zosadila z trónu Google.
Pozrite sa na rebríček TOP 10 značiek, ktoré „vládnu“ trhu.
10. Marlboro
Hodnota značky: 80 milliárd dolárov
Fajčíte? Fajčite. Aj tak vás prejde autobus. Akcie spoločnosti stúpli oproti minulému roku o 26 %, v USA ovládajú 43,8 % trhu s cigaretami a dobre sa značke darí aj na trhoch mimo USA.
Do prvej desiatky sa Marlboro dostalo z 13. minuloročnej priečky.
9. McDonald’s
Hodnota značky: 81 milliárd dolárov
Prepad z piatej priečky zaznamenal známy reťazec rýchleho občerstvenia, za čo môže menší záujem spotrebiteľov o ich produkty, ktoré symbolizujú nezdravý spôsob stravovania ale aj experimentovanie firmy s novými jedlami.
8. Coca-Cola
Hodnota značky: 84 miliárd dolárov
Coca-Cola taktiež v posledom období zaznamenávala postupný odliv zákazníkov, ktorí si uvedomili zdravotné následky častej konzumácie sladených nápojov. Posledná marketingová kampaň však v USA zapríčinila nárast tržieb spoločnosti a to prvý krát za posledných desať rokov.
V minulom roku obsadila Coca-Cola šiestu priečku v rebríčku najhodnotnejších značiek sveta.
7. Verizon
Hodnota značky: 86 miliárd dolárov
Telekomunikačný biznis je na vzostupe a Verizon si zaslúžil siedmu priečku v rebríčku vďaka nárastu akcií spoločnosti, za čo môže prevzatie operátora Vodafone v UK ale aj akvizícia spoločnosti AOL.
6. AT&T
Hodnota značky: 89 miliárd dolárov
Ďalší obrovský operátor, ktorému sa zadarilo vďaka kúpe spoločnosti Cricket, ktorá ponúka lacné telefonovanie prostredníctvom predplatených kariet, a k priečke prispela spolupráca s revolučnou taxi službou Uber, ktorej aplikácia je predinštalovaná vo všetkých predaných AT&T smartfónoch.
5. Visa
Hodnota značky: 92 miliárd dolárov
V minulom roku Visa uzavrela partnerstvo s Apple, a tak majitelia iPhonov 6 môžu vo vybraných krajinách bezproblémovo platiť za tovar a služby a to aj prostredníctvom odtlačku prstu. Oproti minulému roku Vise stúpli tržby o 7,8 % a čistý zisk až o 9,2 %.
4. IBM
Hodnota značky: 94 miliárd dolárov
Obrovské investície do cloudu, sociálnych technológií, mobilného a bezpečnostného segmentu sa pozitívne odrazili na hodnote značky, ako aj napríklad zmluva s firmou Apple, pre ktorú bude IBM vyvíjať biznis aplikácie.
3. Microsoft
Hodnota značky: 155 miliárd dolárov
Podľa analýzy sa Microsoft posunul zo štvrtej na tretiu priečku vďaka trom veciam, a tými sú hlavne cloud technológie, užšia spolupráca rôznych divízií spoločnosti a dôvera v nového riaditeľa Satya Nadellu.
2. Google
Hodnota značky: 174 miliárd dolárov
Google spadol z trónu na druhú priečku hlavne pre mierne spomalenie príjmov a investícii, za čo môže z časti silný kurz dolára. To však neznamená, že to bol pre Google zlý rok. Opak dokazuje Google Fiber, vývoj autonómnych vozidiel, Google sa stal virtuálnym operátorom a buduje Wi-Fi telekomunikačnú sieť, a plánuje sa aj pustiť do novej generácie okuliarov Google Glass.
1. Apple
Hodnota značky: 274 miliárd dolárov
Spoločnosti Apple určite pomohol k prvému miestu iPhone 6, ktorý sa po uvedení na trh skvele predával, a ktorý sa postaral o štvrťročný čistý zisk spoločnosti na úrovni 18 miliárd dolárov, čo je rekordné číslo. Inak portfólio spoločnosti asi netreba ani predstavovať.