Šéf dizajnu v Apple, sám John Ive, sa nedávno (nepriamo) vyjadril k dizajnu smartfónov od Motoroly. Podľa všetkého sa mu nepáči služba Moto-Maker, vďaka ktorej si môžete vybrať z obrovského množstva farebných kombinácií, prípadne drevený alebo kožený zadný panel. Dôvod je jednoduchý. Dizajnéri sa tak vraj vzdávajú zodpovednosti za svoje produkty.
Prevádzkový riaditeľ Motoroly, Rick Osterloh, pri rozhovore s BBC hodenú rukavicu zodvihol a povedal svoj názor. Jeho firma vraj nabrala úplne iný smer, ako Apple. Miesto diktovania vlastných nápadov necháva na zákazníkoch, aby si vybrali, čo sa im najviac páči.
Tiež sa vyjadril k cenám, ktoré si Apple pýta za svoje produkty. Podľa neho by skvelý smartfón s príjemným zážitkom z používania nemal byť drahý luxus, ale vecou voľby. Spoločnosť sa preto orientuje skôr na lacnejšie zariadenia.
„Zarábať tak veľa peňazí a pýtať si také poburujúce ceny, to nie je budúcnosť,“ – Rick Osterloh, riaditeľ Motoroly.
Kto má pravdu sa dozvieme až o niekoľko rokov. Zatiaľ sa však zdá, že práve Apple prišiel na najlepšiu stratégiu. Tomu nasvedčujú aj predaje. Za posledné tri mesiace roku 2014 totiž firma predala 74,5 miliónov iPhonov.